بیم خطی 100 متری دزدگیر اماکن؛ معرفی 3 مدل برتر

صادق سمامی
صادق سمامی
سه مدل بیم خطی 100 متری

بیم خطی 100 متری، یکی از سنسور های دزدگیر اماکن است که بیشتر برای حفاظت از فضای باز یا همان فضای بیرونی خانه و اماکن مختلف استفاده میشود. این مقاله قصد داریم تا به معرفی بیم خطی 100 متری بپردازیم و 3 مدل از بهترین بیم های خطی صد متری را معرفی کنیم.

بیم خطی 100 متری چیست؟

بیم خطی یا همان سنسور های لیزری و خطی، در واقع سنسور هایی هستند که با استفاده از یک پرتو مادون قرمز، بین فرستنده و گیرنده کار میکنند. ارتباط بین فرستنده و گیرنده ی این سنسور با استفاده از پرتو مادون قرمز به صورت پیوسته برقرار است و در واقع، مدار در حالت نرمال خودش قرار دارد. اما اگه همین ارتباط نوری بین فرستنده و یا گیرنده به هر دلیل قطع بشه، مدار از حالت نرمال خارج شده و سیستم دزدگیر را فعال میکند. و در نتیجه دزدگیر با استفاده از آژیر، پیامک و یا تماس صوتی، مالک را از وجود ورود غیر مجاز با خبر میکند.

به زبان ساده، بیم های خطی 100 متری به عنوان یک دیوار لیزری نامرئی عمل میکنند که با عبور از آنها هشدار دزدگیر فعال خواهد شد. و همانطور که معلوم است از این بیم ها میتوانید تا فاصله 100 متری از هم استفاده کنید.

برای آشنایی دقیق تر با انواع بیم های خطی در متراژهای مختلف پیشنهاد میکنم به مقاله ی « بررسی بیم های خطی و سیستم عملکرد » مراجعه کنید.

چرا باید از بیم خطی در دزدگیر اماکن استفاده کنیم؟

معمولا سارقان به سراغ اماکنی که توسط پوشش دزدگیر اماکن، ایمن شده باشند نمیروند و هر چقدر آن مکان برایشان وسوسه انگیز باشد، باز هم خطر نمیکنند. بیم خطی هم یکی از سنسور های دقیق و کاربردی در دزدگیر اماکن است که با پوشش بالای درب، دیوار و یا حتی فضای باز اطراف باغ و ویلا، به راحتی میتواند آن را ایمن کند تا آن مکان مورد سرقت قرار نگیرد. پس حفاظت از امنیت اماکن و افراد مهمترین دلیلی است که باید از سنسور بیم خطی در دزدگیر اماکن استفاده شود.

کاربرد بیم خطی دزدگیر 100 متری

از این سنسور ها بیشتر برای فضای باز و بیرون از خانه استفاده میشود. و با توجه به اینکه اکثر این بیم ها دارای مقاومت خوبی در شرایط آب و هوایی مختلفی هستند، میتوان از آنها روی دیوار ها، دور زمین های کشاورزی و باغ و حتی ویلا ها و خانه های حیاط دار استفاده کرد.

البته با توجه به متراژ پوشش دهی این چشم خطی که 100 متر است، استفاده از آنها به جای چشمی های وزنی فضای باز، از صرفه ی اقتصادی بسیار بالایی برخوردار است. که باعث شده برای پروژه های بزرگ، هزینه ها را به شدت پایین بیاورید.

ولی اگر میخواهید برای محیط های خیلی کوچک از سنسور حرکتی استفاده کنید، بهتر است به سراغ چشمی دزدگیر بروید.

بهترین بیم های خطی 100 متری

در ادامه به معرفی چند نمونه از بهترین بیم های خطی و فنسی با متراژ پوشش 100 متر میپردازیم و هرکدام را به صورت مختصر معرفی کنیم.

 

بیم فنسی 100 متری مدل ABI-6100

بیم خطی 100 متری 6 خط ( فنسی ) ABI-6100

بیم فنسی ABI-6100 با استفاده از 6 چشم لیزری، یکی از دقیقترین و بهترین بیم های خطی 100 متری در بازار دزدگیر اماکن ایران به حساب می آید. با توجه به ارتفاع بیش از 1 متری این بیم، میتوانید از آن به عنوان یک دیوار با پوشش دهی بسیار عالی استفاده کنید که عبور کردن از آن اصلا کار راحتی نیست.

 

این بیم یکی از نمونه های با کیفیت موجود در بازار است که بجای بدنه ی پلاستیکی، از ترکیب آلومینیوم و پلاستیک ABS در بدنه ی آن استفاده شده است که عمر آن را بسیار بالا خواهد برد. از مشخصات این بیم میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. مدار سینکرون یا همان همزمان سازی فرستنده و گیرنده.
  2. سیستم تنظیم فرکانس ارتباطی ( عدم تداخل در فرکانس در صورتی که قرار است از چند بیم در کنار هم استفاده کنیم.
  3. سیستم تنظیم شدت پرتاب پرتو؛ این سیستم این امکان را میدهد تا به راحتی بتوانید، بیم ها را در فاصله های کمتر از صد متر نیز نصب کنید. بدون اینکه مشکلی پی بیاید.
  4. گواهی IP56؛ مقاومت در برابر پاشش آب و گرد و خاک

بیم فنسی 100 متری ABI-4100

بیم خطی 100 متری 4 خط ( فنسی ) ABI-4100

بیم فنسی ABI-4100 دارای 4 چشم لیزری برای ارتباط بین فرستنده و گیرنده ی خودش استفاده میکند و ارتفاع آن تقریبا 70 سانتی متر است. پوشش دهی خوب، قیمت مناسب و عملکرد بسیار دقیق این بیم باعث شده تا به عنوان یکی از بیم های خطی پرفروش برای دزدگیر اماکن به حساب بیاید.

 

جنس بدنه ی این بیم خطی 100 متری نیز از آلومینیوم و پلاستیک بسیار مقاوم ABS ساخته شده که مقاومت بسیار خوبی را در شرایط آب و هوایی مختلفی دارد. از دیگر ویژگی های فنی این محصول میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. داشتن مدار سنکرون
  2. سیستم تظیم فرکانس
  3. تنظیم شدت تابش پرتو
  4. گواهی IP56؛ مقاومت در برابر پاشش آب و گرد و خاک

دقیقا این بیم مشخصاتی مانند بیم خطی ABI-6100 دارد، با این تفاوت که از 4 چشم لیزری استفاده میکند و ارتفاع آن نیز مقداری کمتر است.

نکته: در انتخاب و استفاده از بیم خطی برای دزدگیر اماکن نمیتوانیم بگوییم که مدل 6100 بهتر است یا 4100  و این دقیقا به مکانی که قرار است از این بیم خطی استفاده کنید بستگی دارد. بهتر از قبل از تهیه سنسور های مختلف، حتما نقشه ی کاملی تهیه کنید.

بیم 100 متری دو خط ABT-100F

بیم خطی 100 متری 2 خط مدل ABT-100F

بیم ABT-100F دارای دو چشم لیزری یعنی 2 پرتو نوری است که میتواند در فاصله ی 100 متری از همدیگر آنها را نصب کرد. اکثر بیم های دو خط موجود در بازار قابلیت تنظیم فرکانس را ندارند و در پروژه های بزرگ که قرار است از چند بیم خطی استفاده شود، ممکن است با اختلال فرکانس روبرو شوند. اما این بیم خطی خیالتان را راحت خواهد کرد. زیرا قابلیت تنظیم فرکانس برای این بیم ها در نظر گرفته شده است.

بیم خطی 100 متری مدنظر، یکی از کاملترین بیم های خطی موجود در بازار است که برای فضای داخلی و بیرون از خانه، به عنوان یک سنسور حرفه ای میتوانید از آن استفاده کنید. از مشخصات این بیم خطی نیز میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. سیستم تنظیم فرکانس؛ این سیستم باعث میشود تا در هنگام استفاده از چند بیم با تداخل فرکانسی روبرو نشوید.
  2. سیستم تنظیم شدت تابش پرتو؛ این سیستم به شما این امکان رو میده تا بتونید فرستنده و گیرنده رو در فاصله های کمتر از 100 متر، بین 1 تا 100 متر نیز قرار بدید، بدون اینکه مشکلی پیش بیاد.
  3. سیستم تاخیر بسیار حرفه ای؛ این یکی از ویژگی های فوق العاده ی این بیم خطی به حساب میاد. این سیستم به شما این امکان رو میده تا میزان تاخیر در بین امواج فرستنده و گیرنده رو تنظیم کنید. این حالت باعث میشه تا به راحتی عبور پرنده رو فیلتر کنه و دزدگیر فعال نشود.
  4. سون سگمنت با دو کاربرد؛ سون سگمنت این بیم خطی صد متری به شما ولتاژ رو نشون میده و با اون میتونید ولتاژ روی بیم خطی تنظیم کنید. و همچنین این امکان رو میده که بتونید سیگنال بین فرستنده و گیرنده رو ببینید و اون رو تنظیم کنید تا عملکرد خیلی خوبی رو از این بیم خطی بگیرید.

نتیجه

بیم های خطی با استفاده از پرتو نوری پایدار بین فرستنده و گیرنده، یکی از سنسور های مهم برای دزدگیر اماکن می‌آیند. که میتوان از آن در فضاهای داخل و بیرون اماکن برای پوشش فضا به طول 100 متر از آنها استفاده کرد. با انواع بیم های 100 متری معروف بازار نیز آشنا شدیم که برای خرید هرکدام که نیاز داشتید میتوانید اقدام کنید.

اگه بیم خطی 100 متری به کارتون نمیاد و به بیم هایی با متراژ بالا یا پایین تر نیاز دارید پیشنهاد میکنم حتما به صفحه ی « بیم خطی » سر بزنید. تا با انواع بیم های خطی و فنسی آشنا بشید.

در ضمن، مشاورین متخصص سلکوسیستم با تجربه چند ساله در زمینه ی دزدگیر اماکن برای کمک به انتخاب درست سیستم دزدیگر اماکن شما در خدمتتان هستند. شما میتوانید از طریق نظرات همین مقاله و یا با شماره های موجود در سایت با آنها ارتباط بگیرید و از آنها درخواست مشاوره ی رایگان در مورد دزدگیر اماکن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوگو برند سلکو