دزدگیر باغ و ویلا

Picture of صادق سمامی
صادق سمامی
دزدگیر باغ و ویلا

دغدغه همیشگی صاحبان باغ، ویلا و اماکن بزرگ با پوشش نیمه باز، حفاظت از اموال و دارایی های آن اماکن است. علاوه بر دیوار کشی، استفاده از دزدگیر باغ و ویلا، یکی از روش های مرسوم برای حفظ امنیت باغ ها و ویلاها به حساب می آید. در این مقاله قصد داریم تا در کنار آشنایی بیشتر با دزدگیر باغ و ویلا، تجهیزاتی را به شما معرفی کنیم تا برای ایمن کردن اماکن خودتان کار راحت تری داشته باشید.

فهرست مطالب دزدگیر باغ و ویلا

حفاظت از باغ و ویلا با دزدگیر باغ و ویلا

دزد بیرون خونه

محافظت از ویلا در زمانی که مالکین در آنجا حضور پیوسته ندارند میتواند هزینه ی زیادی را برای مالکین داشته باشد. همچنین باغدار ها در زمان برداشت محصول با مشکلاتی مانند ورود سارقین یا حیوانات وحشی، مواجه هستند که میتواند خسارت زیادی برای آنها بوجود بیاورد.

مالکین باغ و ویلا در قدیم، برای اینکه خسارت های خودشان را کم کنند، مجبور بودند تا چندین نگهبان و سرایدار استخدام کنند و مبلغی را به صورت ماهانه به آنها بپردازند، که باز هم از نظر مالی چندان برایشان به صرفه نبود. اما حالا با استفاده از دزدگیر های لیزری و چشمی، به راحتی میتوانند تمام ورودی های باغ و ویلا را به خوبی کنترل کنند. دزدگیر باغ به مالکین این امکان را میدهد تا در کسری از ثانیه، با استفاده از SMS یا تماس تلفنی از وجود تهدید با خبر شوند و اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارت انجام دهند.

دزدگیر باغ و ویلا

المان دزدگیر ویلا با استفاده از بیم خطی ( لیزری )

دزدگیر باغ و ویلا، در واقع همان دزدگیر اماکن به حساب می آید. که با استفاده پنل دزدگیر اماکن و  سنسورهای خاص مانند بیم لیزری ( بیم خطی )، چشمی وزنی فضای باز و . . . به شما این امکان را میدهد تا امنیت اماکن بزرگتر را حفظ کنید.

برای آشنایی با دزدگیر اماکن میتوانید به مقاله ی « دزدگیر اماکن و منزل » سر بزنید تا کاملا با آن آشنا شود. 

پنل دزدگیر باغ و ویلا

همانطور که گفته شد، پنل دزدگیر باغ و ویلا همان پنل دزدگیر اماکن است که با توجه به انواع مختلفی که دارد میتواند امکانات و قابلیت های مختلفی را در اختیارتان قرار بدهد. این امکانات میتواند تعداد سنسور های قابل اتصال ( زون ) با سیم و بیسیم، تعداد شماره هایی که میتواند برای آنها پیام هشدار را ارسال کند و . . .  باشد.

پنل های دزدگیر باغ در یک دسته بندی بزرگ تر به دو دسته ی سیمی و بیسیم تقسیم میشوند. که پنل های سیمی با استفاده از سیم تلفن به شبکه ی تلفن ثابت وصل میشوند و اعلام هشدار به مالک از طریق تماس انجام میشود. که البته خطر پاره کردن سیم تلفن برای آن وجود دارد.

اما پنل های دزدگیر بیسیم، پیام هشدار از طریق شبکه ی تلفن همراه به مالک ارسال میشود که دردسر های کمتری دارد. برای اینکه بدانید پنل دزدگیر سیمکارتی چیست، میتوانید به مقاله ی « دزدگیر سیمکارتی » مراجعه کنید تا با جزئیات بیشتری از این پنل حرفه ای دزدگیر باغ و ویلا آشنا بشید.

انواع سنسور دزدگیر باغ و ویلا

در سیستم دزدگیر باغ و ویلا میتوانید از سنسور های مختلفی مانند بیم لیزری، چشمی وزنی، سنسور شوک، سنسور مگنت و . . . استفاده کنید. در ادامه در کنار توضیح هر کدوم از اونها، یک یا چند نمونه برتر رو معرفی میکنیم تا اگر قصد خرید دزدگیر باغ و ویلا رو دارید، راحت تر بتونید سنسور مورد نیازتون رو انتخاب کنید.

سنسور لیزری دزدگیر باغ یا بیم خطی

بیم های خطی، فنسی و میله ای

سنسور لیزری خطی که به بیم خطی دزدگیر هم معروف هست، دقیقا برای دزدگیر باغ و ویلا ساخته شده اند. مقاومت خوب این سنسور ها برای استفاده در فضای باز و شرایط آب و هوایی مختلف، باعث شده تا به یکی از بهترین سنسور ها برای دزدگیر باغ شناخته شوند. پس اگر در جایی عبارت ” دزدگیر لیزری باغ ” اصلا تعجب نکنید، زیرا منظور آنها دقیقا دزدگیر است که از سنسور لیزری یا همان بیم خطی استفاده میکند.

سنسور لیزری با استفاده از یک پرتو نوری مادون قرمز بین دو دستگاه فرستنده و گیرنده، یک ارتباط نوری نامرئی با خط صاف رو به وجود میاره و اون رو پایش میکنه. در واقع هر چیزی یا فردی به هر شکلی، ارتباط بین فرستنده و گیرنده رو قطع بکنه، این سنسور سیگنالی رو برای دزدگیر باغ ارسال میکنه و به اصطلاح دزدگیر خیلی سریع فعال میشه. با فعال شدن دزدگیر پیام های اعلام خطر برای مالک باغ یا ویلا ارسال میشه.

دزدگیر لیزری باغ چه متراژی رو پوشش میده؟

بیم های خطی انواع مختلفی دارند که میشه اونها رو بر اساس متراژ عملکردشون دسته بندی کرد. در بین تمام بیم های لیزری، بیم خطی 100 متری جز پرفروشترین بیم های بازار دزدگیر هستند که در مقاله ی « بیم خطی 100 متری » به صورت خیلی دقیق چند نمونه از اون رو مورد بررسی قرار دادیم. و در اینجا به صورت خیلی مختصر دو نمونه از اون رو معرفی میکنیم.

بیم ABT-100F برای دزدگیر باغ
 
بیم خطی 100 متری 2 خط مدل ABT-100F

این بیم یکی از بهترین سنسور های برای دزدگیر باغ به حساب می آید. متراژ عملکرد این بیم 100 متر بوده و عملکرد بسیار دقیقی دارد. با توجه به اینکه این بیم قابلیت تنظیم فرکانس هم دارد، به راحتی و بدون هیچ اختلالی متوانید آن را در پروژه های بزرگتر که باید از چند بیم لیزری استفاده شود، به کار ببرید.

برای خرید این بیم لیزری برای دزدگیر باغ میتوانید از لینک زیر استفاده کنید.

بیم خطی 250 متری 4 خط مدل ABH-250L
بیم خطی 4 خط 250 متری

این بیم با استفاده از 4 لنز لیزری میتواند در متراژی حدود 250 متر را پوشش بدهد که برای باغ و ویلا های بزرگ بسیار کاربردی است. این نمونه از با کیفیت ترین بیم های خطی 250 متری برای دزدگیر ویلا و باغ به حساب می آید. اگر مالک باغ یا ویلای بزرگی هستید این محصول برای دزدگیر باغتان بهترین گزینه است.

برای دیدن مشخصات و قیمت انواع بیم های خطی که در دزدگیر باغ و ویلا استفاده میشود، میتوانید به دسته بندی « بیم های خطی » مراجعه کنید.

چشمی وزنی برای دزدگیر ویلا

اگر حیاط ویلایتان چندان بزرگ نیست و برای حفاظت از وسایل درون حیاط قرار است از دزدگیر ویلا استفاده کنید، سنسور چشمی وزنی میتواند با صرف هزینه ی کمتری بهترین گزینه برای شما باشد. چشمی ها معمولا برد کمتری را پوشش میدهند اما به صورت یک خط عمل نمیکنند و میتوانند مساحت مشخصی را کنترل کنند. در ادامه با پرفروشترین چشمی وزنی فضای باز آشنا میشویم.

چشمی وزنی پارادوکس DG85
چشمی وزنی DG85 پارادوکس

این چشمی وزنی با برد حدودا 15 متری و استفاده از دو سنسور قدرتمند، یکی از بهترین چشمی های وزنی برای دزدگیر ویلا یا فضای باز به حساب می آید. این سنسور توانایی تشخیص حیوانات کوچک را دارد. به این صورت که اگر سگ، گربه یا حیوانی با جسه ی کوچک از مقابل آن رد شود، این سنسور، آن را یک تهدید نمیداند و دزدگیر ویلا را فعال نمیکند.

سنسور مگنت برای دزدگیر باغ و ویلا

مگنت ترمینالی

همانطور که در مقاله ی « انواع سنسور دزدگیر اماکن » گفته شده، مگنت یک سنسور برای کنترل باز و بسته شدن درب و پنجره است. و میتوانید آن را برای درب و پنجره ی خانه باغ و یا ویلایتان استفاده کنید.

مگنت ترمینالی؛ یکی از مگنت های سیمی با کیفیت است که میتوانید از آن در سیستم دزدگیرتان استفاده کنید.

شوک سنسور در دزدگیر باغ و ویلا

شوک سنسور

شوک سنسور، در واقع یک سنسور حساس به صدا و لرزش است که میتوانید از آن در دیوار باغ یا ویلایتان استفاده کنید تا در مواقعی که خطر بزرگی با شکستن یا فرو ریختن دیوار بخواهد شما را تهدید کند، سریعا سیستم دزدگیرتان فعال شود و پیام های هشدار برایتان ارسال شود.

فرق بین دزدگیر باغ و ویلا با اماکن چیست؟

همانطور که در اول این مطلب هم به آن اشاره کردیم، دزدگیر باغ و ویلا در واقع همان دزدگیر اماکن هست که با استفاده از سنسور ها خاص، شخصی سازی شده و کاربرد آن مشخصا برای ویلا و باغ است. شاید با خودتان بگویید که میتوان از این سنسور ها در اماکن دیگر هم استفاده کرد. بله دقیقا همینطور است، اما بیشترین کاربرد سنسور های لیزری مانند همین بیم خطی در فضای باز است. و اکثر مالکان ویلا و باغ دنبال چنین محصولی هستند تا خیالشان راحت شود.

برای خرید دزدگیر اماکن و تجهیزات مربوط به آن بهتر است به صفحه ی « دزدگیر اماکن » مراجعه کنید تا با انواع دزدگیر ها آشنا شوید.

نتیجه گیری

در این مطلب با دزدگیر باغ و ویلا و کلا اماکن بزرگ شدیم. متوجه شدیم که فرقی بین پنل های دزدگیر استفاده شده در دزدگیر اماکن و دزدگیر باغ وجود ندارد. بلکه تفاوت اصلی آنها در سنسور هایی است که استفاده میکنند.

اگر نیاز به مشاوره با یک متخصص دزدگیر اماکن را دارید، حتما در بخش نظرات یا از طریق ارتباط با شماره های درون سایت، سوالاتتان را مطرح کنید تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

تفاوت بیم خطی و بیم فنسی
آموزش دزدگیر
4 تفاوت بیم خطی و فنسی

بیم خطی و بیم فنسی دو عبارتی هستند که موقع خرید سنسور بیم خطی با آن مواجه می شویم که

نرم افزار دزدگیر فایروال
آموزش دزدگیر
نرم افزار دزدگیر فایروال

استفاده از نرم افزار دزدگیر فایروال، یکی از راه های تنظیم و کنترل دزدگیرهای این برند است که در این

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تفاوت بیم خطی و بیم فنسی
آموزش دزدگیر

4 تفاوت بیم خطی و فنسی

بیم خطی و بیم فنسی دو عبارتی هستند که موقع خرید سنسور بیم خطی با آن مواجه می شویم که

نرم افزار دزدگیر فایروال
آموزش دزدگیر

نرم افزار دزدگیر فایروال

استفاده از نرم افزار دزدگیر فایروال، یکی از راه های تنظیم و کنترل دزدگیرهای این برند است که در این

لوگو برند سلکو