دزدگیر اماکن و منزل؛ 5 نکته مهم

Picture of صادق سمامی
صادق سمامی
دزدگیر منزل و اماکن

دزدگیر اماکن و منزل یکی از ابزارهای مهم و حیاتی برای حفاظت از اموال و افراد در برابر خطراتی مانند سرقت یا سوقصد است. که استفاده از آن به یک امر حیاتی تبدیل شده است. اما با پیشرفت تکنولوژی و رقابت در تولید انواع دزدگیر، انتخاب و تهیه یک دزدگیر مناسب منزل کار چندان راحتی نیست و تقریبا به یک چالش تبدیل شده است. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با دزدگیر اماکن و منازل آشنا کنیم. و یک راهنمای کامل انتخاب دزدگیر مناسب برای اماکن و منزل را در اختیارتان قرار دهیم.

دزدگیر چیست؟

در واقع هر سیستمی که از سرقت جلوگیری یا روند سرقت را کند و دشوار سازد، دزدگیر نامیده میشود. حفاظ های پنجره و دیوار هم یک نوع دزدگیر هستند. اما ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی پیشرفته ترین سیستم های دزدگیر بپردازیم. دزدگیر های که با استفاده از قطعات الکتریکی، سارق را تشخیص میدهند و طبق برنامه، مالکان را از وجود خطر با خبر میکنند. این دزدگیر ها میتوانند برای اماکن، خودرو و حتی موتور سیکلت استفاده شوند. ما در این مطب به بررسی دقیق دزد گیر اماکن خواهیم پرداخت.

دزدگیر اماکن و منزل چیست؟

دزدگیر اماکن یا منزل در واقع یک سیستم حفاظتی است که امنیت شما و اموالتان را در برابر خطراتی مانند سرقت حفظ میکند. این سیستم ها با استفاده از پنل دزدگیر، حسگر ها (سنسور ها) و هشدار دهنده ها کار میکنند. به این صورت که اگر دزدی به حریم شخصی شما وارد شود یا تهدیدی برای اموال شما به وجود بیاید، سنسور ها آن را تشخیص میدهند و آن را به پنل دزدگیر منتقل میکنند تا پنل دزدگیر که مغز متفکر سیستم دزدگیر اماکن است، هشدار دهنده ها را فعال کرده و اعلام خطر کند. این اعلام خطر میتواند به صورت آژیر، ارسال پیامک برای مالک و یا تماس با مالک باشد تا آن را با خبر کند.

چرا باید از دزدگیر اماکن استفاده کنیم؟

بنا به اخباری که در سایت خبری آفتاب نیوز منتشر شده؛ طبق آمار سال گذشته ( 1401 ) تعداد سرقت ها به بیش از 1.400.000 ( 1 میلیون و 400 هزار ) فقره رسیده که در مقایسه با سال 1395 بیش از 4 برابر شده است. این خودش بزرگترین دلیل برای این است که بخواهیم هرچه سریع تر برای خانه و اماکن خودمان، دزدگیر اماکن تهیه کنیم.

برای خرید تجهیزات دزدگیر اماکن بهتر است سری به لینک زیر بزنید تا با قیمت دزدگیر اماکن و تجهیزات آن بیشتر آشنا شوید.

دزدگیر اماکن چگونه کار می‌کند؟

دزدگیر اماکن برای کنترل محیط از سنسورهای مختلفی مانند چشمی، شوک سنسور، بیم خطی و… استفاده می‌کنند و به محض اینکه این سنسورها حرکت، ضربه یا … را تشخیص دهند سریعا دزدگیر را در حالت هشدار قرار میدهند و آژیر را فعال کرده و به شماره‌های تعیین شده SMS هشدار داده یا با آنها تماس گرفته می‌شود. البته امکان ارسال SMS و تماس کاملا بستگی به نوع دزدگیر شما دارد. در دزدیگر سیمکارتی هم امکان ارسال SMS هشدار وجود دارد و هم امکان تماس صوتی. و از هر دو طریق می‌تواند هشدار را به مالک (شماره‌های تعیین شده) برساند تا هرچه سریعتر اقدامات لازم را انجام دهند.

نکته ای که وجود دارد این است که دزدگیر اماکن با منبع تغذیه برق کار میکند و برای اینکه بتواند در مواقع قطعی برق هم کار خودش را انجام دهد، باید از باتری برای تغذیه آن استفاده شود. در ادامه تمام اجزای دزدگیر اماکن را مورد بررسی قرار داده ایم.

پنل دزدگیر اماکن

پنل دزدگیر در واقع قلب تپنده ی سیستم دزدگیر اماکن است. در واقع تمام اجزای دزدگیر از سنسور های مختلف گرفته تا اسپیکرهای آژیر به این پنل متصل میشوند. کار این پنل دریافت پیام هشدار از سنسور ها و فعال کردن سیستم اعلام خطر است. پنل های دزدگیر انواع مختلفی دارند که میتوانند از طریق sms، تماس صوتی و آژیر کشیدن اعلام خطر کنند. البته تمام پنل های دزدگیر شرایط ارسال پیام و تماس را ندارد. در این صورت به یک تلفن کننده مجاز نیاز است که در بخش بعدی به آن میپردازیم. برای خرید پنل دزدگیر میتوانید به صفحه ی « پنل دزدگیر اماکن » مراجعه کنید.

سنسور های مختلف دزدگیر از طریق ورودی هایی به نام “زون” به پنل دزدگیر متصل میشوند. معمولا از یک زون برای اتصال سنسور های یک بخش مجزا استفاده میشود تا در صورت بروز خطر، مالک سریعا متوجه شود که مشکل از کدام بخش است. که در ادامه به معرفی زون های مختلف دزدگیر خواهیم پرداخت.

زون معمولی

زون معمولی در واقع پرکاربردترین زون پنل دزدگیر اماکن است که با اتصال سیمی، میتوان سنسور های مختلف را به آن متصل کرد تا در مواقع خطر، دزدگیر را فعال کنند. از یک زون معمولی میتوان برای اتصال چند سنسور هم استفاده کرد. که در مطلب « سری کردن چشمی دزدگیر » میتوانید با یک نمونه از اتصال چندتایی سنسور ها آشنا شوید.

زون بیسیم

این زون دقیقا مانند زون معمولی عمل میکند با این تفاوت که، به صورت بیسیم و با استفاده از امواج در فرکانس های مخلتف کار میکند و خبری از اتصال سیمی در آن نیست. برا اینکه بخواهید سنسور های مناسب این زون را تهیه کنید، باید به فرکانس و نحوه ی رمزنگاری سنسور ها توجه کنید تا با پنل دزدگیرتان مطابقت داشته باشد.

زون 24 ساعته

سنسور هایی که به زون 24 ساعته پنل دزدگیر متصل میشوند با فعال و غیرفعال شدن دزدگیر کار نمیکنند و به صورت 24 ساعته فعال هستند. زون های اعلام حریق هم از همین نوع به حساب می آیند.

از این زون ها برای اتصال دتکتور دود، دتکتور گاز و تمپر سنسور دزدگیر استفاده میشود که به آن هم خواهیم پرداخت.

تلفن کننده دزدگیر اماکن

تلفن کننده در واقع یک بخش مجزا در سیستم دزدگیر به حساب می آید که به پنل اصلی دزدیگر اماکن متصل و به دو دسته ی سیمکارتی و سیمی ( خط تلفن ثابت ) تقسیم میشوند. این تلفن کننده ها به دزدگیر این امکان را اضافه میکنند که از طریق تماس تلفنی یا به صورت SMS پیام هشدار را به مالک برسانند. البته برخی از پنل های دزدگیر امروزی مانند دزدگیر سایلکس از تلفن کننده داخلی بهره میبرند.

انواع سنسور های دزدگیر اماکن

برای سیستم دزدگیر منزل یا اماکن دست شما برای استفاده از سنسورهای مختلف باز است. مثلا از سنسور های مغناطیسی برای درب‌ها، سنسور شوک و لرزش برای پنجره‌ها می‌توانید استفاده کنید. البته رایج ترین سنسور هایی که در اماکن و منازل استفاده میشود، سنسور حرکتی (چشمی) است.

چشمی دزدگیر اماکن

سنسور چشمی یکی از پر استفاده ترین سنسور ها برای دزدگیر اماکن است که با استفاده از پرتو مادون قرمز یا امواج ماکروویو به پایش محیط میپردازد. در صورتی که دزدگیر روشن باشد و جسمی مقابل این چشمی حرکت کند، چشمی سریعا دزدگیر را فعال میکند تا آژیر به صدا در بیاید و پیام های هشدار ارسال شود.

برای خرید چشمی بهتر است به صفحه ی « چشمی دزدگیر » سربزنید و از قیمت های روز آن با خبر شوید.

چشمی وزنی دزدگیر خانگی

چشمی وزنی یک نوع خاص از سنسور حرکتی برای دزدگیر اماکن است. این سنسور با توجه به ساختار و سنسور های داخلی میتواند حیوانات با جسه ی کوچک مانند سگ، گربه، موش و … را تشخیص دهد. این چشمی ها که به چشمی دوست دار حیوانات هم شناخته میشود، برای فضا هایی که از حیوانان خانگی نگهداری میکنند بسیار مناسب است.

برای آشنایی بیشتر با این سنسور و خرید چشمی وزنی بهتر است به سراغ لینک زیر بروید.

بیم خطی دزدگیر اماکن

بیم خطی مانند چشمی دزدگیر، یکی از سنسور های حرکتی دزدگیر اماکن است. با این تفاوت که این سنسور عبور از یک خط صاف را کنترل میکند. و در صورتی که کسی یا چیزی در راستای چشم های لیزری این سنسور قرار بگیرد، دزدگیر فعال میشود. 

از این سنسور بیشتر در فضای باز و برای دزدگیر باغ و ویلا استفاده میشود. برای مشاهده ی مشخصات و قیمت بیم خطی بهتر است به لینک زیر مراجعه کنید.

سنسور های درب و پنجره دزدگیر اماکن

سنسور مگنت دزدگیر؛

از این سنسور بیشتر برای کنترل باز و بسته شدن درب و پنجره استفاده میشود. این سنسور ها به صورت سیمی و بیسیم هستند که برای اطلاع از قیمت آنها بهتر است به صفحه ی « سنسور مگنت » مراجعه کنید.

شوک سنسور؛

شوک سنسور ها نیز در نزدیکی درب و پنجره یا روی دیوار نصب میشوند و با صدای شکسته شدن درب و پنچره یا حتی دیوار، سیگنالی به پنل دزدگیر ارسال میکنند و تا سریعا دزدیگر فعال شده و مالک را با خبر کنند. برای اطلاع از قیمت روز شوک سنسور به صفحه ی « شوک سنسور » مراجعه کنید.

راهنمای انتخاب دزدگیر اماکن و منزل

انتخاب درست تجهیزات سیستم دزدگیر مناسب منزل یا هر مکانی که در اختیار دارید، تقریبا یک چالش سخت است که البته از اهمیت بالایی نیز برخودار است. ما در ادامه نکاتی را که هنگام خرید دزدگیر اماکن باید به آن توجه کنید، مورد بررسی قرار داده ایم تا انتخاب ساده تر و بهتریی داشته باشید.

برند دزدگیر اماکن

دزدگیر از برندهای سایلکس، فایروال و کلاسیک

اولین نکته ی مهم در انتخاب دزدگیر، توجه به برند است. در بازار دزدگیر اماکن برند های مختلفی وجود دارند که کیفیت محصولاتشان با هم متفاوت است. پس برای انتخاب دزدگیر اماکن و منزل بهتر است به سراغ برند هایی بروید که سابقه ی طولانی تری در بازار دارند و به اصطلاح معروف هستند. چون معمولا کیفیت محصولات آنها بالا است و دوام زیادی دارند. البته معمولا نصب و راه اندازی ساده ای نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.

از برند های معروف و معتبر دزدگیر خانه می‌توانیم به سایلکس، کلاسیک، پایرونیکس، پارادوکس، فایروال و آنیک اشاره کنیم که سابقه ی درخشانی در تولید دزدگیرهای اماکن دارند. البته حواستان باید به جنس های قلابی بازار باشد تا سرتان کلاه نرود. و از آنجایی که تشخیص جنس فیک و تقلبی چندان هم ساده نیست بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید یا از فروشگاه های معتبر خرید کنید.

انتخاب سنسور مناسب برای دزدگیر

سنسور های دزدگیر

همانطور که قبلا گفتیم شما میتوانید از سنسورهای مختلفی برای دزدگیر منازل یا اماکن خودتان استفاده کنید. اما قطعا نباید هزینه ها را بدون دلیل بالا ببرید. مثلا برای یک واحد مسکونی در طبقع پنجم که امکان ورود از طریقه پنجره وجود ندارد، نیاز نیست از سنسور شُک ( Shock Sensor ) برای پنجره ها استفاده کنید. اما حتما باید از سنسور مغناطیسی درب ورودی استفاده کنید.

برای آشنایی کامل با سنسور های دزدگیر اماکن پیشنهاد میکنم به مطلب « 8 مدل سنسور دزدگیر اماکن » مراجعه کنید تا با جزییات تمام سنسور هایی که در دزدگیر اماکن استفاده میشود، بیشتر آشنا شوید.

نکته: با این حال اگر در این زمینه حس میکنید که نیاز به مشاوره دارید، میتوانید از مشاوره ی رایگان سلکوسیستم استفاده کنید. ما پاسخگوی شما به صورت تلفنی و یا در کامنت های همین مطلب هستیم.

 

قابلیت هوشمند سازی دزدگیر

در دزدگیر های اماکن امروزی، قابلیت اتصال به شبکه های هوشنمد یک امر بسیار مهم است که حتما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. این قابلیت به شما این امکان را میدهد تا با استفاده از موبایل یا کامپیوترتان به راحتی بتوانید، سیستم دزدگیر خودتان را چک کنید. از این طریق میتوانید در فاصله ی بسیار دور به تنظیمات سیستم دزدگیر دسترسی داشته باشید و به مانیتور کردن آن بپردازید.

همچنین این قابلیت این امکان را فراهم کرده تا در هنگام نفوذ دزد یا هر نوع تهدیدی برای اماکن، سیستم از طریق پیامک یا تماس آن را به اطلاع مالک یا مراکز نظارتی برساند تا اقدامات قانونی را در اسرع وقت انجام دهند و از شدت تهدیدات کم کنند.

 

قیمت و کیفیت دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن و منزل یکی از تجهیزات مهم امنیتی است. و حتما باید از نوع با کیفیتش استفاده شود تا با توجه به هزینه ای که انجام می­دهیم، نتیجه ی مطلوب را داشته باشیم. یعنی امنیت خودمان و اموالمان را با این هزینه تامین کنیم. پس پیشنهاد میکنم به سراغ کالا های بی کیفیت و با قیمت پایین اصلا نروید. و البته هرگز هم نباید جنسی را گران بخرید.

برای اطلاع از قیمت و آشنایی با دزدگیر های اماکن و منازل میتوانید به « دزدگیر اماکن » سر بزنید.

 

گارانتی و شرکت ارائه دهنده‌ی دزدگیر اماکن

گارانتی و شرکتی که از اون خدمات دزدگیر رو دریافت میکنید هم، از اهمیت بالایی برخوردار است. یعنی شما بعد از تهیه دزدگیر با خیال راحت میتونید از خدمات پس از فروش بهره ببرید.

اگر شما دزدگیری تهیه کرده اید و پس از نصب اون سیستم دزدگیر با مشکلاتی مواجه شدید، شرکت ارائه ی دهنده ی گارانتی و خدمات میتونه به شما کمک کنه تا مشکلتون رو برطرف کنید. البته که وجود گارانتی نشان دهنده­ی این است که خدمات پس از فروش کاملا برای شما رایگان است.

پس بهتره برای تهیه دزدگیر اماکن و منازل، حتما به سراغ شرکت های با سابقه و معتبر برید. شرکت سلکوسیستم ( تکنو تصویر ) با بیش از 6 سال تجربه و همکاری با برند های مختلف میتونه یکی از ارائه دهنده های خوب در زمینه دزدگیر اماکن و اکسسوری های اون باشه.

 

نتیجه

دزد گیر های اماکن و منزل در واقع یکی از مهمترین ابزار هایی هستند که برای حفظ امنیت افراد و اموال در برابر خطراتی مانند سرقت و سوقسط باید به سراغشون بریم. این دزدگیر ها با استفاده از سنسور های مختلف میتونن ناهنجاری یا ورود های غیر مجاز رو متوجه بشن و سریع اون رو به مالک و یا مراکز امنیتی خبر بدن. گرچه تهیه دزدگیر امنیتی کمی چالش برانگیزه اما اگر به برند، نوع حسگرها، قابلیت هوشنمد سازی، کیفیت و گارنتی اون توجه کنید، قطعا میتونید بهترین و مناسبترین دزدگیر رو برای منزل یا امکانی که دارید تهیه کنید. و از خطراتی که شما رو تهدید میکنند دور بمونید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوگو برند سلکو