قابلیت AND و OR در بیم خطی و چشمی وزنی مایکروویو

Picture of صادق سمامی
صادق سمامی
سیستم AND و OR در چشمی و بیم خطی دزدگیر اماکن

یکی از ویژگی هایی که در بیم خطی ABH-250L-F و چشمی وزنی مایکروویو سلکو وجود دارد قابلیت AND و OR است که به شما این امکان را میدهد تا حساسیت کلی این سنسورها را به صورت کلی تعیین کنید. در این مقاله به بررسی سیستم AND و OR در بیم خطی و چشمی مایکروویو پرداخته ایم تا به راحتی بتوانید آنچه را که مدنظرتان است را روی این سنسورها اعمال کنید.

تعریف قابلیت AND و OR

در واقع قابلیت AND و OR را در سیستم های مختلفی میتوانیم ببینیم که همگی آنها به یک نوع عملکرد اشاره دارند. این قابلیت برای سیستم های دو عاملیتی یا دو بخشی است که تعیین میکند که نتایج دو بخش را به صورت همزمان در نظر بگیرد و یا نتایج هر بخش را به صورت جداگانه در نظر گرفته و دستور کلی را اعمال کند.

  • اگر حالت AND در سیستم فعال باشد، یعنی نتایج بخش اول و بخش دوم، به صورت همزمان در نظر گرفته میشود و هر دو بخش باید یک موضوع را تایید یا رد کنند و نتیجه یک بخش به تنهایی مهم نیست.
  • اگر حالت OR در سیستم فعال باشد، به این معنی است که فرقی نمیکند بخش اول یک فعالیت را تایید کند و یا بخش دوم، در هر صورت، سیستم فعالیت را تایید شده میداند. در واقع نیازی به تایید همزمان هر دو بخش نیست.

ویدئو معرفی قابلیت اند-اور AND-OR

در این ویدئو با بیانی ساده به بررسی قابلیت AND و OR در سیستم بیم خطی دزدگیر اماکن و چشمی وزنی مایکروویو پرداخته ایم تا درک آن بسیار ساده تر باشد.

قابلیت AND و OR در بیم خطی ABH-250L-F

قابلیت AND و OR در بیم خطی

در بیم خطی ABH-250L-F یک دیپ سوییچ برای تعیین حالت AND و OR وجود دارد که به شما این امکان را میدهد تا تعیین کنید بیم خطی شما در چه زمانی دزدگیر را در حالت هشدار قرار بدهد.

این بیم خطی دارای دو سکشن دوتایی از لنزها است که:

با انتخاب حالت AND ( و ) می‌توانید تعیین کنید که بیم خطی شما، تنها زمانی دزدگیر را در حالت هشدار قرار بدهد که؛ هم بخش اول ارتباطش قطع شود و هم بخش دوم. یعنی سکشن اول و سکشن دوم، به صورت همزمان قطع شوند. (ارتباط هر 2 سکشن قطع شود)

با انتخاب حالت OR (یا)، این امکان به وجود می‌آید که با قطع شدن ارتباط هرکدام از سکشن های بالا یا پایین، دزدگیر شما در حالت هشدار قرار بگیرد. یعنی فرقی نمیکند سکشن اول یا سکشن دوم، هرکدام که ارتباطش قطع شد، سیستم دزدگیر شما فعال خواهد شد.

قابلیت AND و OR در چشمی وزنی مایکروویو سلکو

سیستم AND و OR در چشمی دزدگیر

چشمی وزنی مایکروویو سلکو یک سنسور حرکتی دو عاملیتی است از دو سنسور PIR و مایکروویو، برای تشخیص حرکت‌های محیط استفاده می‌کند. در این چشمی نیز قابلیت AND و OR وجود دارد که با استفاده از یک دیپ سوییچ میتوانید آن را تنظیم کنید.

اگر حالت AND ( و ) را انتخاب کنید، یعنی برای قرار گرفتن دزدگیر در حالت هشدار، سنسور PIR و سنسور مایکروویو باید به صورت همزمان حرکت درون محیط را تشخیص بدهند و تشخیص یک سنسور به تنهایی کافی نیست. از این قابلیت برای سیستم وزنی این چشمی استفاده میشود.

اگر حالت OR ( یا ) را انتخاب کنید، یعنی سنسور PIR یا سنسور مایکروویو، هرکدام به تنهایی هم اگر حرکتی را در محیط تشخیص دادند، دزدیگر را در حالت هشدار قرار میدهند. با توجه به آنتی ماسک بودن سنسور مایکروویو، از این قابلیت برای پشتیبانی سنسورها از یکدیگر استفاده میشود.

آنتی ماسک: یکی از قابلیت های چشمی مایکروویو است که در صورت پوشیده شدن قاب روی چشمی، سریعا آن پوشش را تشخیص داده و دزدگیر را فعال میکند. این در حالی است که سنسور PIR قادر به این کار نیست.

نتیجه گیری

قابلیت AND و OR در سنسورهای دزدگیر اماکن، بیشتر برای سنسورهایی است که از دو عامل یا بخش مجزا از هم تشکیل شدن ولی باید تاثیر اونها به صورت مجزا یا با هم در نظر گرفته بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه چشمی DG85 و چشمی مایکروویو
بررسی محصولات دزدگیر

مقایسه چشمی DG85 و مایکروویو

چشمی پارادوکس DG85 و چشمی مایکروویو Selco، هر دو جزو چشمی های وزنی دزدگیر اماکن هستند که برای استفاده در

پارتیشن بندی دزدگیر اماکن
آموزش دزدگیر

پارتیشن بندی دزدگیر اماکن

سیستم های دزدگیر اماکن در راستای افزایش و حفظ امنیت اماکن مختلف با قابلیت های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند