مقایسه چشمی DG85 و مایکروویو

Picture of صادق سمامی
صادق سمامی
مقایسه چشمی DG85 و چشمی مایکروویو

چشمی پارادوکس DG85 و چشمی مایکروویو Selco، هر دو جزو چشمی های وزنی دزدگیر اماکن هستند که برای استفاده در فضای باز (Outdoor)، طراحی شده اند. اما این دو چشمی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که باعث شده نه تنها از نظر قیمتی، بلکه از نظر منطقه‌ی استفاده نیز با یکدیگر متفاوت باشند. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنیم، مقایسه دو چشمی وزنی پارادوکس DG85 و چشمی وزنی مایکروویو سلکو را در این مطلب انجام داده‌ایم.

معرفی چشمی DG85 و مایکروویو

چشمی وزنی پارادوکس DG85

چشمی وزنی پارادوکس DG85 یک سنسور حرکتی با قابلیت وزنی است که برای فضای باز طراحی شده است. اصول عملکرد این چشمی بر اساس پرتو مادون قرمز یا همان PIR است. برد این چشمی با توجه به شرایط محیطی و نصب، بین 8 تا 12 متر می‌تواند باشد. این چشمی کاملا ضد آب است و با توجه به قابلیت وزنی، این امکان را بوجود آورده تا با وجود حیوانات کوچک، دزدگیرتان کمترین خطا را داشته باشد.

چشمی وزنی مایکروویو سلکو

چشمی وزنی مایکروویو سلکو نیز مانند DG85، دارای قابلیت وزنی است و برای فضای باز طراحی شده. اما اصول عملکرد آن بر اساس پرتو مادون قرمز و مایکروویو است. برد پوشش این چشمی نیز بین 8 تا 12 متر است و دقیقا مانند چشمی وزنی پارادوکس، این برد پوشش دهی به شرایط جوی و نصب، بستگی دارد.

تفاوت چشمی DG85 و چشمی مایکروویو

نوع سنسورها

برد داخلی چشمی های DG85 و مایکروویو

چشمی DG85: این چشمی دارای دو سنسور PIR از مدل LHI968 است. این سنسورها در واقع دو عاملیتی بوده و باعث می‌شوند تا این چشمی، کمترین خطا را داشته باشد.

چشمی مایکروویو: چشمی مایکروویو نیز از دو سنسور استفاده می‌کند اما؛ یک سنسور PIR از مدل D204B و یک سنسور مایکروویو.

تمام تفاوت هایی که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم، حاصل همین تفاوت سنسورها است.

قابلیت آنتی ماسک anti-mask

برای درک بهتر این موضوع، فرض کنید که دزد شما غیر فعال است و کسی چشمی دزدگیر را با اسپری رنگ بپوشاند. در این حالت چشمی PIR آن را تشخیص نخواهد داد و این در حالی است که سنسور مایکرو ماسکه شدن را تشخیص داده و اگر ترمینال‌های تمپر را به زون 24 ساعته وصل کرده باشید، در زمان غیرفعال بودن دزدگیر نیز آن را به حالت هشدار خواهد درآورد. پس DG85 قابلیت آنتی ماسک ندارد ولی چشمی مایکروویو دارد.

استفاده در هوای بسیار گرم (مناطق جنوبی کشور)

چشمی وزنی DG85 و مایکروویو

اگرچه سنسورهای استفاده شده در چشمی DG85، جزو بهترین سنسورهای حرکتی هستند اما بازهم عملکرد آنها بر اساس پرتوهای نوری و تشخیص گرما است. همین موضوع در مناطق گرمسیری مانند مناطق جنوبی کشور، باعث میشود تا عملکرد DG85 با کمی مشکل مواجه شود و تعداد خطاهای سیستم کمی زیاد شود.

اما سنسور مایکروویو بر اساس ارسال و دریافت امواج مایکروویو کار میکند و دمای محیط هیچ تاثیری روی عملکرد آن نخواهد داشت.

پس بهترین گزینه برای استفاده در مناطق جنوبی کشور یا مناطقی که تابستان‌های بسیار گرمی دارند، چشمی وزنی مایکروویو سلکو است.

قیمت

قیمت چشمی مایکروویو حدودا 40 درصد بیشتر از چشمی پارادوکس DG85 است. این موضوع باعث میشود تا در مناطق شمالی کشور یا مناطقی که گرمای تابستان آنها زیاد نیست، به سراغ چشمی DG85 برویم. این انتخاب با توجه به قیمت و عملکرد خوب این چشمی، بهترین گزینه به حساب می‌آید.

شباهت های چشمی مایکروویو و DG85

تغییر وضعیت وزنی و غیروزنی

هر دو چشمی دارای دیپ سوییچ‌هایی هستند که به شما این امکان را میدهد تا چشمی را روی حالت عادی و یا وزنی تنظیم کنید. البته میزان حساسیت را نیز در هر دو چشمی میتوانید تنظیم کنید.

پوشش دهی

اگر چه میزان پوشش دهی، کاملا به محیط و شرایط نصبی بستگی دارد. اما به صورت کلی این دو چشمی برد پوشش دهی مشابهی دارند و هردو حدودا عمق 8 تا 12 متر را با زاویه 100 درجه پوشش می‌دهند.

نتیجه گیری

به صورت خلاصه اگر بخواهیم این دو چشمی را به شما پیشنهاد بدهیم، اینگونه است که برای مناطب گرمسیر که تابستان‌های بسیار گرمی دارند از چشمی مایکروویو استفاده کنید و برای مناطق دیگر که گرمای آنها به نسبت کمتر است، از چشمی وزنی DG85 که قیمت پایین‌تری دارد استفاده کنید.

اگر سوالی دارید آن را در بخش نظرات بپرسید تا کارشناسان سلکوسیستم، سریعا پاسخگوی شما باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه چشمی DG85 و چشمی مایکروویو
بررسی محصولات دزدگیر

مقایسه چشمی DG85 و مایکروویو

چشمی پارادوکس DG85 و چشمی مایکروویو Selco، هر دو جزو چشمی های وزنی دزدگیر اماکن هستند که برای استفاده در

پارتیشن بندی دزدگیر اماکن
آموزش دزدگیر

پارتیشن بندی دزدگیر اماکن

سیستم های دزدگیر اماکن در راستای افزایش و حفظ امنیت اماکن مختلف با قابلیت های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند