قابلیت تنظیم فرکانس در بیم خطی

Picture of صادق سمامی
صادق سمامی
قابلیت تنظیم فرکانس در بیم خطی

قابلیت تنظیم فرکانس در بیم خطی یکی از امکاناتی است که در بیم‌ های خطی رده بالا و حرفه‌ای دیده میشه. این قابلیت به شما این امکان رو میده تا در پروژه هایی که قراره از چند بیم خطی استفاده کنید، بدون اختلال در امواج بیم‌ها این کار رو انجام بدید. در این مقاله قصد داریم تا در ضمن بررسی این قابلیت، چند نمونه از بیم‌هایی که این قابلیت را دارند به شما معرفی کنیم.

تنظیم فرکانس در بیم خطی

حالتی رو فرض کنید که در یک پروژه‌ی دزدگیر اماکن مجبور هستید از دو یا چند بیم خطی در بالا و پایین هم استفاده کنید و یا اینکه بخواهید برای پوشش دادن کامل یک محوطه، از سنسورهای بیم خطی به صورت ضربدری استفاده کنید. در این حالت اگر از بیم‌های معمولی استفاده کنید، به احتمال خیلی زیاد، امواج مادون قرمز آنها دچار اختلال شده و دزدگیر شما را دچار خطا می‌کنند. برای حل این مشکل، باید به سراغ بیم‌هایی برویم که قابلیت تنظیم فرکانس رو دارند.

یعنی بیم‌هایی هستند که امواج بین فرستنده و گیرنده‌ی اونها، قابل تنظیم هستش و می‌تونید هر بیم رو روی یک فرکانس خاص تنظیم کنید. با این کار دیگر سنسورهای بیمی که در کنار یکدیگر نصب کرده‌اید، در فرکانس های مختلف کار خواهند کرد و طبیعتا، امواج آنها دچار اختلال نخواهند شد.

ویدئو قابلیت تنظیم فرکانس در بیم خطی

در این ویدئو با زبانی بسیار ساده به بیان قابلیت تنظیم فرکانس و اهمیت آن در سنسورهای بیم خطی پرداخته ایم تا درک بهتری از این قضیه داشته باشید و بهترین محصول را برای هر پروژه انتخاب کنید.

بیم های دارای قابلیت تنظیم فرکانس

در ادامه به معرفی 4 مدل از بیم خطی و فنسی که از قابلیت تنظیم فرکانس برخودار هستند پرداخته ایم که در بین آنها 3 بیم خطی 100 متری و 1 بیم خطی 250 متری وجود دارد که البته هرکدامشان، برای پروژه ی مخصوصی طراحی شده اند.

بیم های خطی دارای قابلیت تنظیم فرکانس

بیم خطی ABT-100F

سنسور بیم خطی ABT-100F دارای دو لنز شفاف و متراژ پوشش دهی 100 متری است. قابلیت تنظیم فرکانس در این بیم خطی بسیار گسترده تر از سایر بیم‌های خطی است. زیرا این بیم خطی دارای 8 کانال فرکانسی است که باعث شده دستتان برای استفاده از آن به تعداد زیاد (تا 8 عدد) باز باشد.

برای دیدن مشخصات کامل و قیمت این بیم که شامل منو دیجیتالی، قابلیت نصب هیتر و… است می‌توانید به «بیم خطی ABT-100F – دو خط 100 متری » سر بزنید.

بیم خطی ABH-250L-F

این بیم خطی 250 متری دارای 4 لنز شفاف با کیفیت بوده و یکی از پیشرفته ترین بیم‌های متراژ بالا در بازار به حساب می‌آید. تعداد کانال‌های فرکانسی این بیم خطی 4 عدد است که به شما این امکان را میدهد تا 4 بیم ABT-250L-F را بدون ایجاد اختلال در نزدیکی یکدیگر نصب کنید.

برای دیدن سایر مشخصات و قیمت این بیم خطی پیشرفته حتما به « بیم خطی ABH-250L-F » بزنید.

بیم فنسی ABI-4100

این سنسور یکی دیگر از بیم‌های خطی دزدگیر اماکن است که از قابلیت تنظیم فرکانس برخوردار است. این بیم با ارتفاع حدود 70 سانتی متری، به عوان یک دیوار به حساب می‌آید که برای پوشش دادن فضای داخلی محوطه ها بسیار مناسب است. این بیم فنسی دارای 2 کانال فرکانسی است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی به صورت ضربدری از آنها در محوطه استفاده کنید و تمام محوطه را پوشش بدهید.

برای دیدن دیگر مشخصات و قیمت این بیم فنسی با قابلیت تنظیم فرکانس به « بیم فنسی ABI-4100 » مراجعه کنید.

بیم فنسی ABI-6100

این سنسور نیز مانند بیم فنسی قبلی از ارتفاع بلندتری برخودار است (حدود 1 متر) که به شما اجازه می‌دهد از آن به عنوان یک فنس (دیوار) استفاده کنید. این بیم فنسی نیز دارای دو کانال فرکانسی است که به شما این امکان را میدهد تا هر جفت بیم را روی یک فرکانس خاص تنظیم کنید و از تداخل امواج آن با بیم دیگری که در محیط استفاده کرده اید، جلوگیری کنید.

برای دیدن مشخصات و قیمت این بیم فنسی به صفحه « بیم فنسی ABI-6100 » مراجعه کنید.

اهمیت قابلیت تنظیم فرکانس در بیم خطی

اگر قرار است از یک جفت بیم خطی استفاده کنید، نیازی نیست به سراغ بیم‌هایی بروید که از قابلیت تنظیم فرکانس پشتیبانی می‌کنند. زیرا همین قابلیت نیز باعث می‌شود تا قیمت تمام شده بیم خطی کمی بالاتر برود. اما اگر قصد دارید از چند بیم خطی در یک پروژه در نزدیکی هم استفاده کنی، حتما باید به سراغ بیم‌هایی بروید که از قابلیت تنظیم فرکانس پشتیبانی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه چشمی DG85 و چشمی مایکروویو
بررسی محصولات دزدگیر

مقایسه چشمی DG85 و مایکروویو

چشمی پارادوکس DG85 و چشمی مایکروویو Selco، هر دو جزو چشمی های وزنی دزدگیر اماکن هستند که برای استفاده در

پارتیشن بندی دزدگیر اماکن
آموزش دزدگیر

پارتیشن بندی دزدگیر اماکن

سیستم های دزدگیر اماکن در راستای افزایش و حفظ امنیت اماکن مختلف با قابلیت های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند