پارتیشن بندی دزدگیر اماکن

Picture of صادق سمامی
صادق سمامی
پارتیشن بندی دزدگیر اماکن

سیستم های دزدگیر اماکن در راستای افزایش و حفظ امنیت اماکن مختلف با قابلیت های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که یکی از این قابلیت‌ها، پارتیشن بندی است. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی پارتیشن بندی دزدگیر اماکن و موارد مختلف آن بپردازیم. البته چند نمونه از دزدگیرهایی که قابلیت پارتیشن بندی دارند را نیز معرفی کرده‌ایم.

پارتیشن بندی دزدگیر چیست؟

پارتیشن بندی دزدگیر اماکن به معنای تقسیم‌بندی محیط پوشش دهی دزدگیر به چند بخش مجزا است که هر بخش می‌تواند به صورت مستقل کنترل و مدیریت شود. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا به طور دقیق‌تر و کارآمدتر محیط را کنترل کنید و برای هر بخش تنظیمات خاص خود را اعمال کنید. با این قابلیت شما می‌توانید در یک ساختمان، برای واحد‌ها، طبقات مختلف، اتاق‌ها و… یک پارتیشن مخصوص تعریف کنید.

پارتیشن بندی دقیقا چگونه کار می‌کند؟

فرض کنید، قرار است برای دو واحد مسکونی یا اداری که در کنار هم قرار دارند، سیستم دزدگیر اماکن تهیه کنیم. به جای اینکه دو پنل دزدگیر خریداری کنیم میتوانیم به سراغ یک پنل دزدگیر که دارای قابلیت پارتیشن بندی برویم. این پنل دقیقا میتواند به جای دو پنل دزدگیر کار کند و شاید تنها تفاوت آن با یک پنل معمولی، تعاد سنسورها و کاربران باشد، که باید خیالتان را راحت کنم که معمولا در دزدگیرهای معمولی، از تمام ظرفیت سنسورها و کاربران، استفاده نمیشود.

حالا دزدگیر با قابلیت پاریتشن بندی معمولا دارای یک مدیر کل یا رییس است و به تعداد بخش ها نیز دارای تعدادی مدیر است. مدیرهای معمولی فقط به بخش مربوط به خودشان دسترسی دارند، اما مدیرکل، در تنظیمات دسترسی های بیشتری دارد. در هر بخش معمولا چند زون برای اتصال سنسورهای سیمی و بیسیم، تعدادی ریموت، رمز مجزا، مخاطبین مجزا، دسترسی نرم‌افزاری مجزا و… وجود دارد که تنها مدیران هر بخش به آن دسترسی خواهند داشت.

مزایای پارتیشن بندی دزدگیر اماکن

کنترل مستقل: یکی از مزایای دزدگیرهای دارای قابلیت پارتیشن بندی این است که می‌توانید با کنترل مستقل، هر بخشی را که نیاز است فعال یا غیرفعال کنید. یعنی نیاز نیز از دزدگیرهای دارای این قابلیت، برای چند واحد آپارتمانی جداگانه استفاده کنید و از این قابلیت به صورت بای پس کردن دزدگیر یک بخش، استفاده کنید.

مدیریت ساده: با توجه به اینکه هر بخش به صورت مستقل کنترل می‌شود، امکان مدیریت این بخش‌ها نیز راحت تر خواهد بود.

پایین آمدن هزینه: همانطور که میدانید مهترین بخش یک سیستم دزدیگر اماکن، پنل مرکزی آن است که به عنوان مغز متفکر دزدگیر نیز شناخته میشود. معمولا پنل‌ها، گرانترین تجهیزات تشکیل دهنده یک سیستم دزدگیر هستند و حالا با خرید یک پنل دزدگیر با قابلیت پارتیشن بندی، به جای خرید دو پنل مجزا، میتوانید تا مقدار زیادی در هزینه‌ی خودتان صرفه جویی کنید.

چند نمونه از دزدگیرهای دارای قابلیت پارتیشن بندی:

دزدگیر فایروال و نیولکس

دزدگیر های فایروال مدل F10 و F9

دزدگیر فایروال F10 و دزدگیر فایروال F9، دو تا از جدیدترین پنل‌های این برند هستند که از قابلیت پارتیشن بندی برخوردار هستند. این پنل ها هرکدوم دارای 8 زون هستند که به شما این امکان رو میده تا اون‌ها رو به 4 بخش، با دو زون مجزا تقسیم کنید. زون 1 و 2 برای بخش 1، زون 3 و 4 بخش 2 و الی آخر.

1 رییس که به تمام پارتها دسترسی دارد و 1 مدیر برای هر بخش مجزا، از ویژگی‌ دزدگیرهای فایروال است. یعنی در حالت عادی 5 دسترسی برای این دزدگیرها وجود دارد که هرکدام رمز مربوط به خودشان را دارند. برای اینکه بتوانید در ابتدا تنظیمات تمام بخش ها مانند ست کردن ریموت یا چشمی بیسیم را انجام دهید، میتوانید از کاربری رییس استفاده کنید.

برای آشنایی بیشتر با مشخصات هرکدام از این دزدگیرها به صفحات «دزدگیر فایروال F9 » و « دزدگیر فایروال F10 » سر بزنید.

دزدگیر نیولکس NX3

دزدگیر نیولکس NX3 یکی از دزدگیرهای جدید است که از قابلیت پارتیشن بندی برخودار است. این دزدگیر دارای 8 زون مجزاست و قابلیت پارتیشن بندی آن را به 2 بخش مجزا تقسیم می‌کند که هر بخش دارای 4 زون می‌شود. زون‌های 1،3،5،7 مربوط به بخش 1 و زون‌های 2،4،6،8 برای بخش 2 در نظر گرفته شده است.

  • زون‌های 7 و 8 صرفا زون بیسیم هستند.

برای اطلاع دقیق از مشخصات و قیمت روز این پنل دزدگیر می‌توانید به «دزدگیر اماکن نیولکس NX3 » سربزنید.

نتیجه گیری

پارتیشن بندی یکی از قابلیت های جذاب در دزدگیرهای اماکن است که میتوان از آن برای پوشش دزدگیر در ساختمان‌های مسکونی و اداری استفاده نمود. اما باید این را بدانید که پارتیشن بندی همه چیز نیست و در انتخاب دزدگیر اماکن باید کاملا به شرایط محیطی و انتظاراتی که از یک دزدگیر دارید، توجه کنید.

برای مشاوره خرید دزدگیر اماکن میتوانید با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرد.

یا اگر سوالی دارید، آن را در بخش نظرات بیان کنید (شاید سوال دیگران هم باشد) تا کارشناسان سلکوسیستم پاسخگوی شما باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه چشمی DG85 و چشمی مایکروویو
بررسی محصولات دزدگیر

مقایسه چشمی DG85 و مایکروویو

چشمی پارادوکس DG85 و چشمی مایکروویو Selco، هر دو جزو چشمی های وزنی دزدگیر اماکن هستند که برای استفاده در

پارتیشن بندی دزدگیر اماکن
آموزش دزدگیر

پارتیشن بندی دزدگیر اماکن

سیستم های دزدگیر اماکن در راستای افزایش و حفظ امنیت اماکن مختلف با قابلیت های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند