بررسی مگنت فلزی دزدگیر اماکن

Picture of صادق سمامی
صادق سمامی
مگنت فلزی دزدگیر اماکن

سنسور مگنت یا Magnetic Sensor یکی از سنسور های کاربردی و کار راه انداز در سیستم دزدگیر اماکن است که در نسخه‌های سیمی بدون نیاز به منبع تغذیه و فقط با وصل کردن دو رشته سیم مربوط به آلارم سیستم دزدگیر، می‌توان از آن ها استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم تا مگنت فلزی دزدیگر اماکن که بیشتر استفاده صنعتی دارد را بررسی کنیم.

فهرست مطالب

سنسور مگنت دزدگیر

مگنت هایی که به صورت معمول در بازار ایران وجود دارند، مگنت های پلاستیکی بوده که بیشتر برای درب و پنجره استفاده می‌شوند. در عملکرد این سنسور باید بدانید که این سنسور از دو قطعه که یکی از آنها آهنربا و دیگری یک مدار الکتریکی با یک لامپ خلا است، تشکیل شده و در صورت فاصله گرفتن دو تکه مگنت از یکدیگر، سیستم دزدگیر شما فعال می‌شود.

سنسور مگنت فلزی

سنسور مگنت فلزی بزرگ

مگنت های فلزی دزدگیر اماکن در واقع یک نوع بدون نقص از مگنت های دزدگیر است. این مگنت ها به صورت سیمی به دزدگیر اماکن متصل می‌شوند و در با توجه به عایق بودن آنها، میتوانید از در فضای باز، بدون مشکل نیز استفاده کنید.

با توجه به اینکه مگنت های پلاستیکی دارای یک سری محدودیت ها برای استفاده در اماکن مختلف هستند بهتر است که به سراغ مگنت های فلزی که در واقع با کمتری خطا و در شرایط آب و هوایی گوناگون، سازگاری بسیار خوبی از خود نشان میدهند برویم. 

ویدئو بررسی سنسور مگنت فلزی

در ویدئو زیر دو نمونه مگنت فلزی دزدگیر اماکن را مورد بررسی قرار داده ایم و آنها را از نظر فاصله عملکرد با یکدیگر مقایسه کرده ایم.

تاثیر رطوبت و گرما در مگنت فلزی

ضد آب بودن مگنت های فلزی دزدگیر اماکن

شاید شما بخواهید از مگنت برای فضای باز استفاده کنید، در اینصورت مگنت شما علاوه بر نور خورشید در معرض عوامل محیطی مانند باران و برف نیز قرار خواهد گرفت، که با توجه به متریال و موادی که در مگنت پلاستیکی استفاده شده است، میتواند مشکل ساز شود و علاوه بر کاهش طول عمر مگنت، باعث خطا زدن ممتد آن نیز بشود.

برای مثال رطوب یا باران اگر وارد قسمت اصلی مگنت شود میتواند باعث اتصال کوتاه شدن و عملکرد اشتباه سیستم شود و چون مگنت های پلاستیکی آب بندی نمی شوند این مشکل در صورت استفاده در فضای باز برای آنها ایجاد می شود. ولی در مگنت های فلزی با توجه به جنسه بدنه و آب بندی دقیق، گرما و رطوب به هیچ وجه مشکلی برای سیستم ایجاد نمی کنند.

مقایسه فاصله عملکرد مگنت فلزی و پلاستیکی

فاصله 5 سانتی در مگنت فلزی بزرگ
فاصله 4 سانتی در مگنت فلزی کوچک

مگنت های پلاستیکی بیشتر برای استفاده در فضای داخلی طراحی شده اند و علاوه بر بحث گرما و شرایط جوی، عامل مهمی به نام فاصله مجاز نیز عملکرد ما را محدود می کند. فاصله مجاز عملکرد به حداکثر فاصله ای گفته می شود که اگر بین دو تکه مگنت ایجاد شود، مدار مگنت بسته می ماند و دزدگیر شما آژیر نمی کشد. در مگنت های پلاستیکی این فاصله در حد 10-15 میلی متر است. ولی در مگنت های فلزی با توجه به مدل آن، این فاصله از 30 تا 60 میلی متر است.

اهمیت فاصله عملکرد در مگنت فلزی دزدگیر

همانطور که گفتیم مگنت های پلاستیکی برای فضای بسته و محیط های خانگی بهترین انتخاب هستند. چون درب یا پنجره ها لرزش خاصی ندارند و کاملا کیپ شده و بین شان فاصله ای نیست. اما در فضا هایی که بحث لرزش و فاصله، بیشتر در میان باشد ما از مگنت های فلزی برای آن استفاده می کنیم زیرا با لرزش های کوتاه آلارم دزدیگر را فعال نمی‌کند و به این صورت درصد خطا را به حداقل میرساند.

موارد مورد استفاده از سنسور مگنت فلزی

  1. درب حیاط و درب‌های صنعتی مانند سوله ها

در این گونه درب ها معمولا عواملی مانند ضربه یا جریان باد باعث تکان خوردن قسمت های درب می شود. یا درب به صورت کامل کیپ نمی شود و یک فاصله بین قسمت های درب وجود دارد. در این حالت مگنت فلزی با توجه به فاصله عملکرد مناسب، بهترین گزینه برای کنترل درب و اتصال به دزدگیر اماکن به حساب می‌آید. 

  1. مگنت فلزی برای کرکره

یکی از اصلی ترین استفاده های مگنت های فلزی، برای کرکره های مغاز ها یا حتی پارکینگ است. چون کرکره ها معمولا یک حد خلاصی یا جا به جایی حداقلی را با توجه به شرایط محیطی را دارند مگنت فلزی میتواند بهترین سنسور برای استفاده برای کرکره باشد. 

  1. مگنت فلزی برای درب محافظ یا چاه های عمیق

در چاه های عمیق یا محیط های مربوط هم باز میتوان از مگنت های فلزی برای محافظت از باز شدن درب آن محیط یا محفظه مورد نظر استفاده کرد. 

سنسور مگنت فلزی ( بزرگ )

نوع محصول

سنسور مگنتی دزدگیر اماکن

نوع مگنت

با سیم

جنس مگنت

فلزی

برند

سلکو

محدوده عملکرد

5 سانتی‌متر

سنسور مگنت فلزی ( کوچک )

نوع محصول

سنسور مگنتی دزدگیر اماکن

نوع مگنت

باسیم

جنس مگنت

فلزی

محدوده عملکرد

3 سانتی‌متر

برند

سلکو

چند نکته در مورد مگنت های فلزی دزدگیر اماکن

مگنت های فلزی نصب بسیار آسانی دراند و تنها با یک سیم به پنل اصلی دزدیگر اماکن متصل می‌شوند.

قیمت این سنسورها نسبت به سایر سنسورهای دزدیگر مانند چشمی و بیم خطی، بسیار ارزان تر است.

این سنسورها از ورود سارق به محیط جلوگیری می‌کنند و از این نظر میتواند در کنار شوک سنسور ها، یک سنسور پیشگیرانه به حساب بیاید که وجود آن اهمیت زیادی در سیستم دزدگیر دارد.

سعی کنید از سنسور مگنت فلزی در کنار دیگر سنسورهای دزدیگر مانند چشمی، بیم خطی و… استفاده کنید تا بهترین سیستم دزدگیر اماکن را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *