مزایا و معایب دزدگیر اماکن: بررسی جامع دزدگیر اماکن

صادق سمامی
صادق سمامی
مزایا و معایب دزدگیر اماکن

حفظ امنیت اماکن یکی از دغدغه های مهم برای صاحبان منازل و اماکن است. نصب دزدگیر اماکن یکی از راه هایی است که برای حفظ امنیت استفاده میشود. ولی بهتر است قبل از رفتن به سراغ آن، با مزایا و معایبش آشنا شویم. پس ما در این مقاله به بررسی جامع مزایا و معایب دزدگیر اماکن میپردازیم.

اگر آشنایی کامل با دزدگیر اماکن ندارید میتوانید به مقاله ی « دزدگیر اماکن و منزل » سری بزنید و بیشتر با آن آشنا شوید.

 

اما بپردازیم به مزایا و معایب دزدگیر اماکن:

دزدگیر اماکن نیز مانند هر تکنولوژی دیگر دارای معایب و مزایایی است که باید از جنبه های مختلفی بررسی شوند تا ارزش خرید آن تعیین شود.

مزایای دزدیگر اماکن

مزایا دزدگیر اماکن

افزایش امنیت:

اولین مزیت دزدگیر اماکن، افزایش امنیت است. یعنی با وجود سیستم دزدگیر اماکن وقوع سرقت یا ورود های غیر مجاز به راحتی شناسایی میشوند. و پیام هشدار به ساکنین و یا صاحبان اماکن داده میشود. به این صورت امینت ساکنین و اموالشان حفظ میشود.

کاهش خسارت:

خسارت های مالی و جانی جز عواقب ورود های غیر مجاز به حساب می‌آید که با توجه به وجود دزدگیر، میتوان آن را شناسایی کرد و از ایجاد خسارت بیشتر جلوگیری کرد.

نکته مهم: دزدگیر های اماکن  میتوانند مجهز به دتکتور های دود باشند که وقوع آتش سوزی را نیز تشخیص داده و آن را گزارش میکنند.  همین باعث میشود تا مالکان در برابر خسارتی مانند آتش سوزی به موقع باخبر شوند و اقدامات لازم را انجام دهند.

آسودگی و آرامش:

زندگی کردن با خیال راحتی یکی از مزیت هایی است که دزدگیر های اماکن برای ساکنین فراهم میکنند. زیرا میدانند تا حد زیادی در برابر دزدی ایمن هستند.

استفاده از تکنولوژی:

دزدگیر های امروزی مزیت های تکنولوژی را نیز دارند. تکنولوژی استفاده شده در دزدگیرهای امروزی به شما این اماکن را میدهد تا از راه دور هم به پنل تنظیمات دزدگیرتان دسترسی داشته باشید و حتی بتوانید آن را از راه دور کنترل و آپدیت کنید.

البته ارتباط بیسیم بین اجزای سیستم دزدگیر نیز یکی از تکنولوژی های استفاده شده در دزدگیر های امروزی است. که به شما این امکان را میدهد بدون نیاز به سیمکشی اضافی، یکی سیستم دزدگیر را اجرا کنید.

سنسور های مختلف:

دزدگیرهای اماکن می‌توانند این امکان را فراهم کنند تا به راحتی از سنسور های مختلف برای حفاظت امنیت استفاده کنید. مثلا از سنسور مگنت برای کنترل باز شدن درب و پنجره، از سنسور لرزش و صدا برای با خبر شدن از شکستن درب و پنجره و یا حتی از دتکتور دود دزدگیر برای با خبر شدن از آتش سوزی متوانید استفاده کنید. و البته پرکاربردترین سنسور دزدگیر اماکن چشمی دزدیگر است که با استفاده از آن میتواند محیط را کنترل کند و اگر سارقی به محیط وارد شد، سریعا دزدگیر را در حالت هشدار قرار بدهد.

معایب دزدگیر اماکن

معایب دزدگیر اماکن

هزینه ی نصب و نگهداری:

تهیه دزدگیر اماکن شامل هزینه های اولیه و ثانویه ای است که شامل هزینه ی خرید تجهیزات دزدگیر اماکن، نصب و نگهداری دزدگیر است. این هزینه های شاید بالا بنظر برسند و باعث شوند تا برخی افراد از تهیه دزدگیر اماکن منصرف شوند.

نیاز به تخصص:

اگرچه همیشه شرکت های تولید کننده ی تجهیزات دزدگیر اماکن، سعی میکنند تا با ارائه ی دفترچه های راهنما، کار نصب و راه اندازی را ساده کنند. اما باز هم باید بدانید که نصب و راه اندازی دقیق دزدگیر اماکن نیاز به تخصص و دانش فنی دارد که شاید یکی از معایب دزدگیر های اماکن به نظر برسد.

خطا در سیستم:

همانطور که میدانید هیچ سیستمی الکترونیکی وجود ندارد که کاملا بی نقص باشد. سیستم دزدگیر اماکن نیز ممکن است گاهی اشتباها هشدار سیستم دزدگیر را فعال کند. همچنین ممکن است برخی از سارقان، توانایی سو استفاده از نقاط ضعف سیستم دزدگیر اماکن را داشته باشند.

نقض حریم خصوصی:

حریم خصوصی یکی از مواردی است که برای حفظ امنیت باید برقرار بماند و کسی حق ندارد آن را نقض کند. اما در برخی موارد پایش محیط با دوربین های مداربسته و دیگر سنسورهای دزدگیر ممکن است ناقض حریم خصوصی باشد و به نگرانی های اخلاقی و قانونی ختم شود.

آلارم اشتباه:

علاوه بر خطای درون سیستم، ممکن است عبور حیوانات خانگی، یا حرکات طبیعی در محیط باعث شود تا هشدارهایی به صورت اشتباه فعال شود. و مزاحمت هایی را برای مالک و همسایگان ایجاد کند.

نکته: البته استفاده از سنسور های مناسب و پیشرفته میتواند این مشکل را تا حد زیادی کاهش دهد. مثلا برای خانه هایی که حیوان خانگی دارند میتوان بجای استفاده از سنسور چشمی معمولی، از سنسور چشمی وزنی استفاده کرد تا موجودات با وزن کم و ابعاد کوچک را به عنوان خطر شناسایی نکند.

نتیجه گیری

دزدگیر های اماکن دارای مزایا و معایب مختلفی هستند که در این مقاله به آنها پرداختیم. برای انتخاب و تهیه دزدگیر اماکن باید به نیاز های خودتان و یا اماکنی که قرار است دزدگیر در آنجا نصب کنید، توجه داشته باشید. اگر مزایایی مانند حفظ امنیت، آسایش و جلوگیری از خسارت برایتان اهمیت بیشتری از معایبی مانند هزینه های نصب و نگهداری، خطای سیستم دزدگیر و شاید حتی حریم خصوصی داشته باشد، باید بگویم که تهیه سیستم دزدگیر برای حفظ امنیت و آرامش شما میتواند گزینه ی بسیار مناسبی برایتان باشد. و در غیر اینصورت باید به سراغ راه حل های دیگری برای حفظ امنیت و آرامشتان بروید.

ما در سلکوسیستم همیشه تلاش کرده ایم تا در کنار مقالات آموزشی و راهنمای خرید سیستم های دزدگیر، با کیفیت ترین تجهیزات سیستم دزدگیر را در اختیارتان قرار دهیم تا با خیالی آسوده به تهیه دزدگیر مناسب خودتان بپردازدید.

برای مشاوره ی تهیه دزدگیر اماکن و یا هر سوال دیگر میتوانید به سراغ مشاوران سلکوسیستم بروید و از مشاوره ی رایگان آنها استفاده کنید. برای این کار میتوانید در بخش نظرات همین مطلب، نظرات خودتان را بنویسید و یا با شماره تلفن هایی که در سایت موجود است تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوگو برند سلکو