حذف و اضافه کردن ریموت دزدگیر GMK

Picture of صادق سمامی
صادق سمامی
حذف و اضافه کردن ریموت دزدگیر GMK

تنظیمات دزدگیر GMK کمی با سایر دزدگیرهای اماکن فرق دارد و برای تنظیمات آن، باید به دفترچه راهنمای دزدگیر آن، دسترسی داشته باشید. زیرا برای هر قسمت از منوی این دزدگیر باید یک کد (عدد) مخصوص را وارد کنید. در اینجا قصد داریم تا نحوه حذف و اضافه کردن ریموت روی دزدگیر GMK مدل های مختلف را بررسی کنیم.

نحوه ست و حذف کردن ریموت روی اکثر مدل های دزدگیر GMK مشابه یکدیگر هستند و به این مقاله سعی کرده ایم تا اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار بدهیم.

مشخصات ریموت دزدگیر GMK

ریموت‌هایی که برای این دزدگیر انتخاب می‌کنید باید با توجه به مشخصات پنل دزدگیر، دارای فرکانس کاری 315MHz و رمزنگاری Learning Code لرنینگ کد باشند.

این دزدگیر قابلیت ست شدن 15 ریموت را دارد و هر کدام از ریموت‌ها با یک حرف از حروف انگلیسی کد گذاری می‌شوند تا در هنگام گزارش دادن، متوجه بشوید که گزارش مربوط به کدام ریموت است.

  • مطلب حذف و اضافه کردن ریموت دزدگیر GMK، تقریبا برای تمام مدل های دزدگیر GMK از جمله موارد زیر کاربردی است.

GM870F , GM 890 , GM910 , GM 5000 , M1 , Q1

ست کردن ریموت روی دزدگیر GMK

برای ست کردن ریموت ابتدا باید وارد منو دستگاه شوید. برای اینکار کافست تا دکمه PROG را بزنید و رمز را وارد کنید و سپس دکمه ENTER را بزنید. ( رمز به صورت پیشفرض 123456 است). در صورت صحیح بودن رمز عبارت Program code، روی نمایشگر ظاهر می‌شود.

حالا که وارد منو دستگاه شده اید، برای ست کردن ریموت، باید کد 30 را وارد کنید. در این حالت گزینه Remote control ظاهر می‌شود. حالا دکمه (*) ستاره را فشار داده و نگه دارید، سپس دکمه ” قفل باز ” روی ریموت را یک لحظه فشار دهید. در اینجا با شنیدن صدای “بیب” مطمئن می‌شوید که ریموت مورد نظر روی دستگاه شما ست شده است.

  1. هنگام ست شدن ریموت، نام ریموت مورد نظر شما با حروف انگلیسی A-B-C-D-E-F-G-H-I-J-K-L-M-N-O به نمایش در خواهد آمد.
  2. هنگام ست کردن ریموت، فقط از دکمه قفل باز استفاده کنید. در غیر اینصورت حتما باید ریموت ست شده را حذف و مجدد ست نمایید.

حذف ریموت از دزدگیر GMK

برای حذف ریموت دزدگیر GMK از طریق پنل، نیز ابتدا با استفاده از دکمه PROG و وارد کردن رمز پنل، وارد منو دستگاه می‌شوید. و اینبار هم کد 30 را وارد می‌کنید تا عبارت Remote control ظاهر شود. در این موقعت اگر عدد 1 را به مدت 5 ثانیه نگه دارید، آخرین ریموتی که روی دستگاه ست شده، حذف می‌شود. و اگر قصد دارید تا کل حافظه ریموت‌ها را پاک کنید، کافیست تا عدد 2 را به مدت 5 ثانیه نگه دارید. در این حالت تمام ریموت‌های ست شده روی دزدگیر، حذف خواهند شد.

حذف ریموت با استفاده از SMS

در دفترچه راهنمای دزدگیر GM 890 , M1 , Q1 , GM910 و… از برند GMK برای حذف ریموت در مواقعی که یک ریموت را گم کرده‌اید، روش زیر آمده است.

برای حذف یک ریموت خاص از دزدگیرهای سیمکارتی GMK کافیست تا عبارت p123456psRemoteCode را وارد کنید. یعنی اگر رمز شما 123456 است و قصد دارید تا ریموت A (کد ریموت مد نظر است) را حذف کنید باید این عبارت را که در زیر آمده به شماره‌ی سیمکارتی که روی دستگاه شما وجود دارد SMS کنید.

فرمول حذف ریموت دزدگیر GMK با SMS

نتیجه گیری

GMK یکی از برندهای دزدگیر اماکن است که با توجه به نیاز بازار، دست به تولید پنل‌های مختلفی زده است و همیشه سعی بر این داشته تا رابط کاربری خاص خودش را راحت تر کند. به همین دلیل، ممکن است روش‌های ارائه شده برای حذف و اضافه کردن ریموت دزدگیر GMK که در این مطلب به آن پرداخته ایم، در آینده برای برخی از مدل ها صادق نباشد.

در صورتی که سوالی در این مورد دارید، میتوانید از طریق نظرات همین مقاله، آن را از کارشناسان سلکوسیستم بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه چشمی DG85 و چشمی مایکروویو
بررسی محصولات دزدگیر

مقایسه چشمی DG85 و مایکروویو

چشمی پارادوکس DG85 و چشمی مایکروویو Selco، هر دو جزو چشمی های وزنی دزدگیر اماکن هستند که برای استفاده در

پارتیشن بندی دزدگیر اماکن
آموزش دزدگیر

پارتیشن بندی دزدگیر اماکن

سیستم های دزدگیر اماکن در راستای افزایش و حفظ امنیت اماکن مختلف با قابلیت های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند