دزدگیر سیم کارتی اماکن و منزل

صادق سمامی
صادق سمامی
دزدگیر سیم کارتی اماکن و منزل

همیشه دزدی و ورودهای غیرمجاز، یکی از مشکلاتی بوده که امنیت اموال و جان انسان ها را به خطر می‌اندازد. و همین باعث شده تا با پیشرفت تکنولوژی های امنیتی، دزدگیر سیم کارتی اماکن و منزل به کمک ما بیاید تا بتوانیم این مشکل را کاملا برطرف کنیم. پس با ما همراه باشید تا با سیستم دزدگیر سیم کارتی اماکن و منازل و نحوه‌ی کار آن بیشتر آشنا شوید.

فهرست مطالب

دزدگیر سیم کارتی منزل چیست؟

اگر با دزدگیر اماکن و منزل آشنایی داشته باشید متوجه خواهید شد که دزدگیرهای سیم کارتی اماکن، در واقع زیر مجموعه ای از همان دزدگیرها هستند. این دزدگیر ها پس از تشخیص ورود های غیرمجاز با استفاده از پوشش شبکه ی سیمکارت، در کمترین فاصله‌ی زمانی هشدار را با پیامک یا از طریق تماس صوتی به اطلاع شماره‌هایی که از پیش تعیین شده است میرسانند. این شماره‌ها میتوانند مربوط به مالک اماکن و منزل و یا حتی نهاد های نظارتی باشند.

نحوه ی کار دزدگیر های سیم کارتی اماکن چگونه است؟

دزدگیر های سیم کارتی اماکن نیز از حسگرهای مختلفی استفاده میکنند که میتوان آنها را در مکان های مناسب برای تشخیص ناهنجاری قرار داد. این حسگرها ورودهای غیرمجاز به منزل یا اماکن مختلف و یا هر نوع ناهنجاری که برای آنها تعریف شده است را تشخیص میدهند و به سیستم دزدگیر اعلام میکنند. بعد از آن سیستم دزدگیر سیم کارتی با استفاده از سیمکارت تحت پوشش شبکه همراه، از طریق پیامک یا تماس صوتی به مالک منزل یا اماکن خبر میدهد تا از وقوع حادثه او را آگاه سازد.

نحوه ی کار دزدگیر سیم کارتی اماکن

آیا در دزدگیر سیم کارتی اماکن می‌توان از هر سنسوری استفاده کرد؟

جواب مثبت است ولی تعداد سنسور های که میخواهید به دزدگیر سیمکارتی متصل کنید به دستگاه دزد شما بستگی دارد. ولی شما میتوانید برای دزدگیر های سیم کارتی مثل سایر دزدگیر ها از سنسور های چشمی، شوک و لرزش، مگنتی و … استفاده کنید و هیچ محدودیتی در انتخاب نوع سنسور ندارید.

برند های دزدگیر سیمکارتی

برندهای مختلفی در حوزه‌ی حفاظت امنیت وجود دارند که دزدگیرهای سیمکارتی را برای اماکن تولید می‌کنند اما بهتر از برای یک انتخاب درست به سراغ برند هایی بریم که امتحان خودشان را پس داده اند و به برند های معتبری تبدیل شده اند.

در حال حاضر میتوان گفت بهترین برند های معتبر در زمینه ی تولید دزدگیر سیم کارتی اماکن، که هم کیفیت بالایی داشته باشند و هم کاربری راحتی، عبارتند از سایلکس SILEX، فایروال FIREWALL، کلاسیک CLASSIC و آنیک ANIK و . . .. که بهتر است برای تهیه دزدگیر سیم کارتی به سراغ این برند ها بروید، اما اگر نیاز به راهنمایی بیشتر داشتید، حتما با ما در بخش نظرات در ارتباط باشید.

مزایا و معایب دزدگیر های سیمکارتی اماکن

قطعا دزدگیرهای سیمکارتی یکی از راه های موثر برای حفظ امنیت منازل و اماکن مختلف است. و البته این سیستم هم دارای مزایا و معایبی است که حتما قبل از تهیه این نوع دزدیگر باید کاملا به بررسی آنها بپردازیم.

مزایای دزدگیر سیم کارتی منزل

مهمترین مزیت دزدگیر سیمکارتی، سرعت اطلاع دادن وقوع حادثه به مالک یا نهاد های نظارتی است. در واقع در اکثر مواثع، اگر صاحب منزل خیلی سریع از وقوع یک حادثه یا یک نفوذ به اماکن خودش با خبر شود، به راحتی متواند از آن جلوگیری کند یا در بدترین شرایط از خسارت های احتمالی، کم کند. که باز هم بسیار مفید است. پس سرعت عمل در اعلام خطر برای دزدگیر های سیم کارتی یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید.

یکی دیگر از مزایای دزدگیر سیم کارتی این است که با استفاده از اپلیکیشنی که در اختیار مالک قرار دارد، مالک از راه دور میتواند به تنظیمات دزدگیر دسترسی داشته باشد و البته آپدیت های لازم را نیز انجام دهد.

معایب دزدگیر سیم کارتی منزل

اما از آنجایی که دزدگیر سیم کارتی منزل، تحت پوشش شبکه ی تلفن همراه کار میکند، ممکن است در برخی از مناطق آنتن دهی خوبی را نداشته باشد و اعلام خطر به وسیله ی پیامک و تماس، دچار اختلال شود. و از طرفی اگر حتی در منطقه ی با پوشش دهی مناسب هم قرار داشته باشید، ولی برای دقایقی یا ساعاتی پوشش شبکه ی شما از دست برود، باز هم این سیستم با مشکل مواجه خواهد شد.

نکته بسیار مهم: اکثر دزدگیرهای سیم کارتی موجود در بازار علاوه بر استفاده از شبکه ی تلفن همراه، میتوانند از شبکه ی تلفن ثابت نیز به صورت همزمان استفاده کنند. که در صورت قطع شدن آنتن تلفن همراه، با استفاده از تماس تلفنی با خط ثابت، هشدارِ نفود یا خطر را به اطلاع مالک برسانند تا اقدامات لازم را انجام دهد.

شما میتوانید با مراجعه به « دزدگیر اماکن » با انواع دزدگیرها آشنا شوید و آنها را به راحتی با هم مقایسه کنید.

نتیجه گیری

دزدگیر سیم کارتی اماکن و منزل، یکی از راه های موثر برای حفظ امنیت اماکن در برابر سرقت و ورود های غیر مجاز است. این سیستم با استفاده از پوشش تلفن همراه به راحتی و با سرعت بسیار بالا شما را از ورود ها غیرمجاز با خبر میکند تا اقدامات لازم را انجام دهید. و البته این نوع دزدگیر های دارای معایب و مزایایی هستند که حتما باید آنها را در نظر بگیرید. و پیشنهاد میکنم قبل از تهیه هر نوع دزدگیری حتما از یک کارشناس مشاوره بگیرید تا انتخاب درست تری داشته باشید.

مشاوران سلکوسیستم همیشه برای راهنمایی شما در حوزه‌ی انتخاب تجهیزات دزدگیر و دوربین‌های مداربسته آماده‌ی پاسخگویی هستند. پس اگر نیاز به راهنمایی دارید، زیر همین مطلب بپرسید یا با شماره های موجود در سایت، با مشاوران ما ارتباط بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تفاوت بیم خطی و بیم فنسی
آموزش دزدگیر

4 تفاوت بیم خطی و فنسی

بیم خطی و بیم فنسی دو عبارتی هستند که موقع خرید سنسور بیم خطی با آن مواجه می شویم که

نرم افزار دزدگیر فایروال
آموزش دزدگیر

نرم افزار دزدگیر فایروال

استفاده از نرم افزار دزدگیر فایروال، یکی از راه های تنظیم و کنترل دزدگیرهای این برند است که در این

لوگو برند سلکو