7 دلیل عمل نکردن اپلیکیشن دزدگیر

Picture of صادق سمامی
صادق سمامی
عمل نکردن اپلیکیشن دزدیگر اماکن

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که اپلیکیشن دزدگیرتان از کار افتاده باشد و نتوانسته باشید به وسیله ی آن، دزدگیرتان را کنترل کنید. در این مقاله قصد داریم تا دلایل عمل نکردن اپلیکیشن دزدیگر اماکن را بررسی کرده و به نحوه رفع این مشکل بپردازیم.

فهرست مطالب

اپلیکیشن دزدگیر اماکن

امروزه که تلفن کننده های سیمکارتی تبدیل به بخشی جدا نشدنی از دزدگیرهای اماکن شده اند، باید بدانیم که  اپلیکیشن یا برنامه های کنترل جذاب دزدگیر اماکن نیز همراه با این تلفن کننده های سیمکارتی پدید آمده‌اند. که امکانات مختلفی مانند کنترل دزدگیر، نام گذاری سنسور ها یا گزارش وضعیت را در اختیار کاربران و مدیران سیستم قرار می دهند.

مشکل عمل نکردن اپلیکیشن دزدگیر اماکن

اما در بعضی از موارد مشکلی که در نرم افزارهای دزدگیر اماکن پیش می آید این است که نرم افزار عملکرد درستی نداشته و مثلا دستور های فعال و غیر فعال سازی اجرا نمی شوند. برای رفع این مشکل ها بهتر است مواردی که در ادامه به آنها پرداخته ایم را چک کنید.

دادن دسترسی ها لازم به نرم افزار دزدگیر

در حال حاضر تمامی نرم افزار های دزدگیر اماکن برای تبادل اطلاعات و ارتباط بین گوشی هوشمند و دستگاه دزدگیر، از بستر پیامک استفاده می کنند. برای همین لازم است که شما در زمان نصب نرم افزار دسترسی ها درخواستی نرم افزار را تایید کرده باشید. یا در منوی مدیریت نرم افزار دسترسی های لازمه را چک کنید و در صورت غیرفعال بودن، آن را فعال نمایید.

تعریف شدن شماره ادمین در حافظه دزدگیر

همان طور که گفتیم نرم افزار ها از بستر پیامک برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند و سیستم دزدگیرها زمان دریافت پیامک، قبل از اجرای دستور ارسال شده، شماره ارسال کننده را با ادمین های تعریف شده در سیستم چک می‌کنند و اگر شماره شما در سیستم ادمین نباشد یا دسترسی لازمه را نداشته باشد دستور ارسالی نادیده گرفته می شود. پس یکی از عواملی که باید چک کنید این است که شماره ادمین در حافظه ی تلفن کننده ی دزدیگر ذخیره شده باشد.

داشتن اعتبار سیم کارت ارسال کننده و دریافت کننده

سیم کارت در حال شارژ شدن

یکی از دلایل ساده ای که میتواند باعث از کار افتادن نرم افزار دزدگیر شما بشود نداشتن شارژ یا اعتبار سیم کارت شما یا سیم کارت نصب شده روی دستگاه دزدگیر است. اگر سیم کارت شما (روی گوشی) اعتبار نداشته باشد دستور به دستگاه دزدگیر نمی رسد و خب طبیعتا دستور نرسیده هم اجرا نمیشود. و اگر سیم کارت نصب شده روی دستگاه دزدگیر اعتبار نداشته باشد، دستور ارسالی شما اجرا می شود اما دزدگیر نمی تواند گزارش یا تایید اجرا را برای شما ارسال کند و شما از اجرا شدن دستور اطمینان حاصل نمی کنید. پس حتما از داشتن اعتبار سیمکارت روی گوشی و روی دزدیگر اطمینان حاصل کنید.

دو سیمکارته بودن یا تعویض سیمکارت روی گوشی ادمین 

همان طور که گفتیم دزدگیر، شماره ارسال کننده پیامک را چک می کند. پس اگر گوشی شما دو سیمکارته باشد و پیامک ها را با سیم کارت دیگر که به عنوان ادمین در سیستم تعریف نشده است ارسال کند دزدگیر آن پیام را در نظر نمی گیرد. پس حتما مطمئن شوید که پیامک گوشی شما از طریق شماره ای که به عنوان ادمین تعریف شده ارسال شود.

البته عوض کردن سیمکارت روی گوشی هم چون باعث عوض شدن شماره ارسال کننده پیامک میشود از این قاعده مستثنا نیست.

پرش آنتن در سمت دزدگیر 

پرش آنتن سیمکارت دزدگیر

بعضی از موارد هم وجود دارد که به دلیل بی کیفیت بودن دزدگیر اماکن استفاده شده یا مشکلات اپراتوری و آنتن دهی موبایل در محل نصب دزدگیر، در بعضی از مواقع دزدگیر شما آنتن ندارد و اصلا پیامکی را دریافت نمی کند. گاهی اوقات این مشکلات از سمت دزدیگر نیست اما برای پیدا کردن منطقه مناسب آنتن دهی، حتما آنتن دهی را با استفاده از گوشی موبایل چک کنید.

مشکل اپراتوری 

در بعضی از روز ها و تایم ها هم ممکن است که یک مشکل اپراتوری پیش آمده باشد. که مثلا در یک بازه چند ساعته یا شاید چند روزه در یک منطقه خاص دریافت یا ارسال پیامک با کندی انجام می شود یا اصلا صورت نمی پذیرد.

فعال نبودن سیمکارت

در اکثر اوقات کاربر برای دزدگیر اماکن از سیمکارت جدید استفاده می‌کند. و در اکثر با این مشکل مواجه میشود که دزدگیر با ارسال پیامک از طریق اپلیکیشن کار نمیکند. معمولا برای رفع این مشکل باید یک بار سیمکارت را روی گوشی قرار بدهید و با آن تماس برقرار کنید. با این کار سیمکارت شما فعال شده و مشکل عمل نکردن دزدگیر با استفاده از کار برطرف میشود.

نتیجه گیری

در این مطلب به بررسی دلایل اختلال در عملکرد اپلیکیشن دزدیگر پرداختیم و سعی کردیم تا تمام روش های حل مشکل را بررسی کنیم زیرا وجود کار کردن اپلیکیشن در تمام موقعیت ها یک امر کاملا ضروری برای دزدگیر اماکن به حساب می‌آید و 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *