بای پس کردن زون و سنسور در دزدگیر اماکن

Picture of صادق سمامی
صادق سمامی
منو بای پس کردن زون و سنسور بیسیم دزدگیر

شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید به سفر بروید و خانه را ترک کنید، اما به محض اینکه دزدگیر منزل را فعال می‌کنید، آژیر آن به صدا در می‌آید. متوجه می‌شوید یکی از سنسورهای دزدگیر به مشکل خورده ولی زمان لازم برای رفع مشکل را ندارید. در این حالت می‌توانید سنسور یا همان زون مشکل‌دار را با بای پس کردن (bypass)، از سیستم دزدگیر جدا کرده و دزدگیر را با خیال راحت فعال کنید و به کار خودتان برسید.

فهرست مطالب

بای پس bypass کردن چیست؟

بای پس سخت افزاری و نرم افزاری دزدگیر اماکن

بای‌پس (bypass)، به صورت لغوی به معنای دور زدن و میانبر است. اما در دزدگیر اماکن چه کاربردی دارد؟ همان طور که گفتیم؛ شاید پیش بیاید که یکی از سنسورهای دزدگیر اماکن ما خراب شود یا ورودی آن زون از سمت دزدگیر به مشکل خورده باشد و ما در آن لحظه امکان رفع مشکل را نداشته باشیم. از طرفی هم چون اکثر دزدگیرهای اماکن، امکان فعال کردن سیستم دزدگیر را با باز بودن یکی از زون‌ها نمی‌دهد، عملا سیستم ما بلا استفاده خواهد بود. اما یک راه حل وجود دارد، آن هم بای‌پس کردن زون یا سنسور است. 

در اصل ما با بای‌پس کردن سنسور یا زون، به دزدگیر خود می‌گوییم که عملکرد این زون یا سنسور را در نظر نگیرد و با در نظر گرفتن وضیعت مابقی سنسورها به کار خودش ادامه بدهد. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا از سنسورها و زون‌های سالم دزدگیرتان، با دور زدن زون مشکل‌دار با خیالی راحت استفاده کنید. 

بای پس کردن چگونه صورت میگیرد؟

  1. بای پس کردن نرم افزاری

روش بای پس کردن نرم افزاری زون و سنسور بیسیم دزدگیر سایلکس

در این روش بای‌پس از طریق نرم افزار صورت می‌گیرد که می‌تواند از طریق منوی دزدگیر انجام شود و با انتخاب زون مربوطه، حالت آن را به بای‌پس تغییر دهید تا دزدگیر به کار خود بدون در نظر گرفتن زون مشکل دار ادامه دهد.

اما در سیستم بای‌پس نرم افزاری، دزدگیرهایی عملکرد بهتری دارند که به شما امکان بای‌پس کردن زون مورد نظر را از طریق نرم‌افزار موبایل در اختیار شما قرار بدهند. مثلا حالتی را در نظر بگیرید که شما در سفر هستید یا از محل نصب دزدگیر فاصله زیادی دارید و یکی از سنسورهای شما به مشکل بخورد، با این قابلیت به راحتی می‌توانید از طریق تلفن همراه‌تان، زون مربوطه را بایپس کنید.

  1. بای‌پس سخت افزاری

منوهای غیرفعال کردن زون با استفاده از پنل اصلی دزدگیر

این حالت بیشتر به درد دزدگیرهایی می‌خورد که قابلیت بایپس نرم افزاری را ندارند، پس شما باید به دزدگیرتان دسترسی داشته باشید و مشکل را در محل حل کنید. مثلا می‌خواهید دزدگیر را فعال کنید متوجه می‌شوید که زون شماره 1 دزدگیرتان مشکل دارد. برای بای‌پس کردن آن زون می‌توانید با توجه به سیستم عملکرد زون دزدگیر، آن را از منو یا توسط دیپ سوییچ‌های روی برد غیرفعال کنید.

البته اگر آشنایی با سیستم زون دزدگیرتان ندارید راحت‌ترین کار، وصل کردن دو پایه زون دزدگیر به یکدیگر با استفاده از یک تکه سیم است. البته اول سیم‌های مربوط به آلارم سنسور را از زیر ترمینال‌ها در بیاورید.

اما اگر نمی‌خواهید درب پنل دزدگیر را باز کنید، می‌توانید از سمت خود سنسور این کار را انجام دهید. به این صورت که سیم‌های آلارم را از زیر ترمینال‌های چشمی خارج کنید و به همدیگر متصل کنید تا مدار زون مورد نظر شما بسته شود.

نتیجه گیری

بای‌پس کردن یک زون یا یک سنسور بی‌سیم شاید کار چندان سختی نیست و بهتر است خودتان آن را انجام بدهید. اما اگر نیاز به مشاوره‌ی تخصصی‌تری داشتید، می‌توانید از طریق تماس یا پیام با تیم پشتیبانی سلکوسیستم ارتباط بگیرید و سوالات خودتان را مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *