دزدگیر خانگی یا حرفه ای؛ بررسی مزایا و معایب

صادق سمامی
صادق سمامی
مقایسه سیستم دزدگیر خانگی و حرفه‌ای

حفظ امنیت محل کار و منازل، یکی از مهمترین اولویت های افراد در حال حاضر است. و همین باعث شده تا سیستم‌های دزدگیر اماکن یکی از راه های موثر در این زمینه به حساب بیایند. اگر سری به بازار سیستم های دزدگیر اماکن بزنید متوجه خواهید شد که دزدگیرهای متنوعی در بازار وجود دارند. که بعضی از آنها برای استفاده ی خانگی و برخی درگیر برای کاربردهای حرفه‌ای تر طراحی شده‌اند. ما در این مطلب قصد داریم تا سیستم‌های دزدگیر خانگی و حرفه ای را بررسی کرده و آنها را از لحاظ قیمت، کارایی و مقرون به صرفه بودن مقایسه کنیم.

دزدگیر خانگی یا حرفه ای

دزدگیر های خانگی از سادگی و قیمت پایین تری نسبت به دزدگیر های حرفه ای برخودارند. و همین باعث شده تا از نظر جنبه اقتصادی و کارایی باید به بررسی دقیق تری از این دو مدل بپردازیم تا در انتخاب و خرید دزدگیر اماکن، عملکرد بهتری داشته باشیم.

 

دزدگیرهای خانگی

ویژگی های دزدگیر خانگی

سیستم دزدگیر اماکن از نوع خانگی، که معمولا ساده‌تر و با هزینه‌ی کمتری راه اندازی می‌شود برای تامین اماکن خصوصی مناسبتر به نظر میرسند. و سنسور هایی که برای این نوع دزدگیر های استفاده میشود خصوصیات خاص خودشان را دارند. معمولا در این دزدگیر های از سنسورهای حرکتی ( چشمی دزدگیر )، سنسور شکست شیشه، سنسور مگنت ( مغناطیسی ) استفاده میشود. و سیستم اطلاع رسانی نیز برای آنها به صورت آژیر، تماس تلفنی و یا از طریق SMS هم وجود دارد.

برای آشنایی با دزدگیر سیمکارتی میتوانید به صفحه‌ی « دزدگیر سیم کارتی اماکن و منزل » مراجعه کنید.

مزایا دزدگیر های خانگی

قیمت و هزینه:

دزدگیر های خانگی در مقایسه با دزدگیر های حرفه ای قیمت پایین تری دارند و هزینه نهایی راه اندازی یک سیستم دزدگیر خانگی چندان زیاد نیست. این دقیقا همان چیزی است که خانواده های برایشان مهم است.

 

نصب و راه اندازی ساده:

در اکثر موارد، نصب و راه اندازی سیستم های دزدگیر خانگی بسیار ساده است و با دفترچه راهنمایی که همراه آنها ارائه میشود، میتوانید آنها را راه اندازی کنید.

 

مفید بودن عملکرد دزدگیر:

برطرف کردن نیاز های امنیتی خانه و خانواده یکی دیگر از مزایای این نوع دزدگیر های است که به خوبی این امنیت را تامین میکنند.

معایب دزدگیر خانگی

عملکرد نسبتا ضعیف:

دزدگیر های خانگی قطعا در حد و اندازه ی خودشان بسیار خوب عمل میکنند. اما قطعا در مقایسه با سیستم دزدیگر حرفه ای کارایی کمتری دارند. و ممکن است در مقابل تهدید پیچیده تر آن کارایی مناسب را نداشته باشند.‌

 

چالش های نگهداری:

از آنجایی که دزدگیر های خانگی چندان پشتیبانی خاص و حرفه ای ندارند ( نگهداری از سیستم به عهده ی مالک است )، ممکن از با چالش هایی مواجه شوند که نتوانند به تنهایی آن را برطرف کنند.

نکته: البته تیم پشتیبانی و مشاوران سلکوسیستم همیشه در کنار شما هستند تا به سوالات شما پاسخ دهند و مشکلاتتان را برطرف کنند.

 

محدودیت امکانات:

دزدگیرهای خانگی امکانات کمتری را نسبت به سیستم های دزدگیر حرفه ای در دارا هستند. که البته این یک چیز کاملا طبیعی است. و نباید انتظارات زیادی از دزدگیر خانگی داشته باشیم.

برای آشنایی کامل با مزایا و معایب این نوع دزدگیر بهتر است سری به مقاله ی « مزایا و معایب دزدگیر اماکن » بزنید. در آن مقاله همه چیز به صورت ریز مورد بررسی قرار گرفته است.

دزدگیر های حرفه‌ ای

ویژگی های دزدگیر حرفه ای

دزدگیر های حرفه‌ای برای حفظ امنیت اماکن اداریی، تجاری و شرکت‌ها، تولید شده اند و طبیعتا امکانات و قابلیت های بیشتری دارند. این سیستم های دزدگیر علاوه بر سنسور های دزدگیر خانگی از سیستم های کنترل دسترسی، تشخیص چهره و ارتباط با مراکز کنترل امنیت نیز برخودار هستند. و حتی امکان تجزیه و تحلیل ویدئو و پردازش تصویر مانند خواندن پلاک خودرو و . . . را هم شامل میشوند.

مزایا دزدگیر های حرفه ای

عملکرد قدرتمند:

دزدگیر های حرفه ای با توجه با استفاده از امکانات بیشتر و پردازش های سنگین تر، عملکرد فوق العاده ای دارند. و همین باعث شده تا انتخاب مناسب تری برای اماکن بزرگ و سازمان‌ها به حساب بیایند.

 

پشتیبانی:

دزدگیر های حرفه ای با توجه به پیچیدگی عملکردشان، همیشه از پشتیبانی فنی و متخصصان بهره میبرند. این خدمات پشتیبانی شامل نگهداری، تعمیر و آپدیت تجهیزات دزدگیر است تا کیفیت عملکرد را بهبود ببخشد.

 

تکنولوژی حرفه‌ای:

این دزدگرها با توجه به تکنولوژی حرفه ای که دارند میتوانند امکاناتی مانند کنترل دسترسی، تشخیص چهره و ارتباط با مراکز امینیتی ( پلیس ) را در اختیار مالک قرار دهند. تا به صورت کاملا حرفه‌ای امنیت را برقرار کنند.

معایب دزدگیر های حرفه ای

هزینه زیاد:

قطعا دزدگیرهای حرفه ای با امکانات فوق العاده، هزینه ی زیادی را برای مالک به وجود می آورند. که قطعا باید یک تیم تخصصی قبل از اجرای پروژه هزینه ها را برآورد کند تا از نظر صرفه ی اقتصادی، یکی سیستم دزدگیر مناسب انتخاب شود.

 

نصب و راه اندازی پیچیده:

قطعا راه‌اندازی دزدگیر حرفه‌ای و سیستم نظارتی برای اماکن بزرگ، کار ساده ای نیست و یک چالش بزرگ به حساب می آید. که البته آن هم توسط متخصصین انجام میشود و مالک با چالشی مواجه نیست.

 

تخصص فنی:

یکی دیگر از مشکلاتی که دزدگیر های حرفه ای دارند، این است که اگر با مشکلی به صورت ناگهانی مواجه شوند، هرکسی نمیتواند آنها را عیب یابی کند و حتما به یک متخصص نیاز است تا مشکل را برطرف کند.

جمع بندی

قطعا آشنایی با دزدگیرهای خانگی و حرفه‌ای میتواند به ما کمک کند تا انتخاب درستی برای سیستم دزدگیر مکان مورد نظر خودمان داشته باشیم. در اینجا با مزایا و معایب دزدگیرهای خانگی و حرفه‌ای هم آشنا شدیم که باز هم به انتخاب ما کمک میکند. اما در نظر گرفتن تمام جنبه های اقتصادی و کارایی کار چندان راحتی نیست و پیشنهاد ما مشاوره با یک متخصص است. متخصصینی که در حوزه ی دزدگیر اماکن کار میکنند، میتوانند با بررسی محل مورد نظر شما، نوع دزدگیر و هزینه های اجرا و راهندازی را برایتان مشخص کنند تا کار بسیار راحتی داشته باشید.

اما اگر انتخاب کرده اید که دزدگیر خانگی تهیه کنید حتما به مقاله‌ی « دزدگیر اماکن و منزل » سر بزنید تا با 5 نکته مهم درد هنگام انتخاب دزدگیر خانگی آشنا شوید.

مشاوران سلکوسیستم همیشه آماده‌ی راهنمایی شما برای انتخاب دزدگیر مناسبتان هستند. البته اگر از سیستم دزدگیر استفاده میکنید، و سوالی برایتان بوجود آمده نیز میتوانید از مشاوران ما در بخش نظرات همین صفحه و یا از طریق شماره های موجود در سایت بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوگو برند سلکو