تمپر tamper در چشمی دزدگیر چیست؟

Picture of صادق سمامی
صادق سمامی
سوییچ تمپر سنسور چشمی دزدگیر اماکن

تمپر یک سوییچ برای حفاظت از چشمی یا سایر سنسور های دزدگیر در برابر دستکاری است، حتی در زمانی که دزدگیر غیرفعال باشد. تمپر به زون 24 ساعته ی پنل دزدگیر وصل میشود و اگر کسی درب چشمی را باز کند، سریعا هشدار های دزدگیر را فعال میکند.

همانطور که در شکل زیر میبینید، تمپر دزدگیر چند شکل مختلف دارد و به گونه ای روی برد چشمی قرار گرفته که باز و بسته شدن درب چشمی را میتواند کنترل کند. و در صورت باز شدن درب چشمی تحریک میشود.

چگونه تمپر چشمی دزدیگر را فعال کنیم؟

ترمینال های سنسور حرکتی دزدگیر و اشاره به ترمینال تمپر

برای استفاده از این سوییچ و افزایش امنیت چشمی، کافی است از ترمینال های تمپر که در شکل مشخص شده، به صورت مستقیم سیمی را به زون 24 ساعته پنل دزدگیر متصل کنید. ( به زونی که متصل میکنید، آن را روی حالت 24 ساعته قرار دهید.)

البته ممکن است برخی از دوستان نصب کننده این سوییچ را برایتان فعال نکنند، که اصلا چنین چیزی پیشنهاد نمی‌شود.

اگر علاقه‌مند هستید خودتان چشمی دزدگیر را نصب کنید پیشنهاد می‌کنم به مطلب «نصب چشمی دزدگیر » حتما سربزنید. در این مقاله همه چیز به صورت کاملا ساده توضیح داده شده است.

در مورد دزدگیر اماکن بیشتر بدانیم

قطعا در بازار دزدگیر اماکن اصطلاحات و موضوعات زیادی برای یادگیری وجود دارد که یادگیری آنها چندان هم سخت نیست. مانند همین سوییچ تمپر که بسیار هم کاربردی است. برای اینکه بتوانید اطلاعات خودتان را در زمینه دزدگیر اماکن بالاتر ببرید میتونید چند مقاله منتخب ما را مطالعه کنید. 

البته اکثر مقالات سلکوسیستم به همراه ویدئو آموزشی است تا راحت تر مطالب مختلف را درک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *