تنظیم زون 24 ساعته دزدگیر کلاسیک

Picture of صادق سمامی
صادق سمامی
تنظیم زون 24 ساعته دزدگیر کلاسیک

زون 24 ساعته یکی از حالت های مهم در زون بندی دزدگیر اماکن است که برای حالت های مختلف و البته مهمی میتوانید آن را تنظیم کنید. در این مقاله قصد داریم تا نحوه ی تنظیم زون 24 ساعته دزدگیر کلاسیک و کاربرد های آن را با هم بررسی کنیم.

فهرست مطالب

زون 24 ساعته دزدگیر کلاسیک

زون 24 ساعته در واقع به زونی گفته میشود که در دو حالت فعال یا غیرفعال بودن دزدگیر کلاسیک، پیوسته به صورت 24 ساعته فعال است. در دزدگیر کلاسیک این حالت 24 ساعته به زون شماره ی 4 داده شده است.

زون 24 ساعته دزدگیر کلاسیک در کجا استفاده میشود؟

شما میتوانید از زون 24 ساعته برای طلافروشی، بانک و اماکن مهم استفاده کنید. البته از این زون میتوانید برای اتصال به تمپر ( سوییچ ضد خرابکاری) سنسور ها نیز استفاده کنید. همچنین شما میتوانید از این زون 24 ساعته برای سنسور هایی مانند بیم خطی یا چشمی های بیرون که قرار است همیشه فعال باشند نیز استفاده کنید.

در بانک ها، طلا فروشی ها و… میتوانید یک پدال یا شستی را به زون 24 ساعته متصل کنید تا در مواقعی که دزدگیر غیرفعال است، بتوانید از آن استفاده کنید. و در مواقع خطر بتوانید به وسیله ی آن هشدار های دزدگیر را فعال کنید.

استفاده از زون 24 ساعته برای اتصال تمپر های باعث میشود در زمانی که دزدگیر غیرفعال است، سنسور ها را در حالت امن نگه دارید و کسی نتواند آن ها را دستکاری کند.

اما استفاده از زون 24 ساعته در سنسور هایی مانند بیم خطی که در اطراف باغ یا دیوار ها است باعث میشود حتی در زمانی که در خانه یا ویلایتان هستید و دزدگیر را غیر فعال کرده اید، این سنسور ها فعال باشند و با ورود سارق سریعا دزدگیر را فعال کرده و شما را با خبر کند.

  • برای آشنایی با سنسور بیم خطی که یکی از جدیدترین و پرکاربردترین سنسورهای دزدگیر اماکن بزرگ مانند باغ و ویلا است حتما به مطلب «بیم خطی » سر بزنید.

تنظیمات زون 24 ساعته دزدگیر کلاسیک Z4 Ultra

همانطور که گفته شد زون 24 ساعته دزدگیر کلاسیک فقط برای زون شماره ی 4 ( پایه های Z4 ) قابل تنظیم هست. زون شماره 4 دارای 3 حالت مختلف: حالت اول که همان حالت عادی است که با فعال و غیرفعال کردن دزدگیر کار میکند و نیاز به تنظیمات خاصی ندارد. اما حالت های دوم و سوم هر دو 24 ساعته هستند که در ادامه تنظیم  هر کدام از حالت ها و ویژگی های آن را توضیح داده ام:

ویدئو آموزش تنظیمات زون 24 ساعته دزدگیر کلاسیک

در ویدئو آموزش تنظیمات زون 24 کلاسیک همه چیز به صورت جزیی توضیح داده شده و دقیقا تنظیمات مورد نظر انجام می‌شود. 

تنظیم حالت اول زون 24 ساعته

برای تنظیم حالت اول زون 24 ساعته کلاسیک ( حالت دوم زون شماره 4) کافی است دکمه‌ی LRN روی برد دزدگیر را نگهدارید و سپس دکمه ی قفل روی ریموت را فشار دهید. با شنیدن تک بوق یعنی این حالت فعال شده است. در این حالت اگر پدال، تمپر، سنسور بیم یا هر چیزی که به این زون شماره ی 4 وصل شده است ( در زمان فعال یا غیرفعال بودن) تحریک بشوند، دزدگیر شروع به آژیر کشیدن میکند و SMS و تماس هشدار نیز برقرار میشود.

تنظیم حالت دوم زون 24 ساعته

برای تنظیم حالت دوم زون 24 ساعته کلاسیک (حالت سوم زون شماره 4)، دکمه ی LRN روی برد را نگهدارید و سپس دکمه ی قفل روی ریموت را فشار دهید. اینبار دستگاه دو بار بوق میزند تا نشان دهد حالت دوم فعلا شده است. در این حالت اگر شما پدال را برای مدت کوتاهی فشار دهید، پیام ها و تماس های هشدار، فعال میشوند اما آژیر فعلا نمیشود.

از این حالت بیشتر برای بانک ها، طلافروشی ها و… استفاده میشود. تا اگر سارق یا سارقین در محل حضور داشته باشند، با فشردن پدال از فعال شدن هشدار دزدگیر با خبر نشوند اما SMS و تماس هشدار برقرار باشد.

نتیجه گیری

در این مطلب زون 24 ساعته دزدگیر کلاسیک را با هم بررسی کردیم و پیشنهاد میکنیم از این زون برای سنسور هایی که باید به صورت دائم فعال باشند استفاده کنید.

هر سوالی در مورد زون 24 ساعته، یا دیگر تنظیمات دزدگیر اماکن دارید رو میتونید از طریق نظرات همین مطلب بپرسید تا متخصصین ما پاسخگوی شما باشند. در ضمن شما میتونید با استفاده از شماره های موجود در سایت هم با مشاورین ما ارتباط بگیرید و سوالاتتون رو ازشون بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *