عیب یابی دزدگیر کلاسیک Z4

Picture of صادق سمامی
صادق سمامی
عیب یابی دزدگیر کلاسیک Z4

دزدگیر Z4 یکی از دزدگیر های خوب برند کلاسیک است که نسخه های به‌روز این دزدگیر نیز به بازار معرفی شده است. از این دزدگیر در اماکنی مانند مجتمع های مسکونی، اداری، بانک‌ها و … استفاده میشود. عیب یابی دزدگیر کلاسیک Z4 تا حد امکان باید توسط افراد متخصص و دوره دیده انجام شود. اما در این مطلب نکاتی وجود دارد که میتواند به شما در عیب یابی دزدگیرتان کمک کند.

فهرست عیب یابی دزدگیر کلاسیک Z4

دزدگیر کلاسیک Z4

 دزدگیر کلاسیک Z4 Ultra یکی از دزدگیر های با کیفیت ایرانی است. این دزدگیر دارای نصب آسان، امکانات بروز و البته گارانتی معتبر شرکت کلاسیک است. این دزدگیر تلفن کننده ی داخلی ندارد اما از تلفن کننده ی خارجی پشتیبانی میکند و معمولا تلفن کننده G1 که تولید همین برند است به همراه این دزدگیر ارائه میشود. برای آشنایی بیشتر با این دزدگیر و تلفن کننده پیشنهاد میکنم به صفحه ی « دزدگیر کلاسیک Z4 Ultra » و « تلفن کننده کلاسیک G1 » مراجعه کنید تا با قیمت روز و مشخصات بی نظیر این دو محصول بیش آشنا شوید.

عیب یابی آلارم بی مورد دزدگیر کلاسیک Z4

آلارم بی مورد نه تنها در دزدگیر کلاسیک، بلکه کلا در دزدگیر های اماکن برند های دیگر نیز وجود دارند. اگرچه شرکت ها همیشه سعی میکنند تا این مشکل را به حداقل برسانند. اما باز هم این یک امر اجتناب ناپذیر است. پس بهتر است راه حل را یاد بگیریم.

قبل از عیب یابی دزدگیر کلاسیک

قبل از اینکه مراحل عیب یابی را شروع کنیم، پیشنهاد میکنم آژیر دزدگیر را قطع کنید و شماره هایی اضطراری را کاهش بدهید زیرا ممکن است اعصابتان را بهم بریزد. و در آخر باید حواستان باشد که آژیر را وصل و شماره ها را دوباره ست کنید.

مکان و زمان آلارم بی مورد پیدا کنید

دزدگیر های کلاسیک را اگر به تلفن کننده G1 متصل کرده باشید، هنگام آژیر کشیدن یک پیامک هشدار هم برای شماره هایی که روی آن تنظیم کردید ارسال میشود. از طریق این پیامک میتوانید از موقعیت زون و زمان دقیق آلارم مطلع شوید.

اگر میخواهید با مفهوم “زون” بیشتر آشنا شوید حتما به مطلب « زون دزدگیر چیست؟ » سر بزنید.

عوامل محیطی را بررسی کنید

حالا که متوجه شدید کدام زون در چه زمانی باعث شده تا دزدگیر فعال شود، باید به بررسی آن زون، شرایط نصب سنسورها و محیط اطراف آن بپردازید. برای راحتی کارتان مواردی را در زیر بیان کرده ایم که میتوانید به عنوان یک چک لیست از آن استفاده کنید.

  • وجود پرنده یا حیوان خانگی در محیط ( تحریک شدن بی مورد چشمی )
  • وجود حشرات ( چشمی دزدگیر حشرات نزدیک را خیلی بزرگ شناسایی میکند )
  • نصب سنسور ها در نزدیکی وسایل سرمایشی و گرمایشی
  • محکم نبودن پایه های سنسور ها ( لرزیدن و تشخیص بی مورد سنسور )
  • نصب چشمی در نزدیکی تلفن کننده ( تداخل امواج )
  • باز ماندن درب و پنجره، شکستن شیشه، یا صدای بلند
  • تابش مستقیم نور به چشمی ها ( تحریک شدن با نور خورشید یا نور مستقیم خودرو ها )

تست چشمی دزدگیر با مقوا

چشمی فاکس 2 کلاسیک

این تست برای زمانی است که با چک کردن عوامل محیطی به نتیجه ای نرسیده باشید. با استفاده از یک تکه مقوا رو چشمی را که خطا میزند را بپوشانید و دزدگیر را فعال کنید. اگر مشکل برطرف شده بود باید بدانید مشکل از محیط اطراف چشمی است و بهتر است باز هم محیط را بررسی کنید. اما اگر همچنان مشکل برقرار بود یعنی مشکل محیطی نیست. و باید به مراحل بعدی توجه کنید.

تست سنسور با جایگزین کردن

حالا که به این مرحله رسیدید یعنی، مشکل سنسور شما محیطی نیست و سنسور شما احتمالا ایراد پیدا کرده است. برای تست این حالت بهتر است از یک سنسور نو، به جای آن سنسور استفاده کنید. اگر سنسور نو در دسترستان نیست، با جابجایی یک سنسور دیگر این تست را انجام بدهید. اگر جای دو سنسور را عوض کردید و پیام خطا همراه با این جابجایی، جابجا شد یعنی مشکل از سنسور است. اما اگر همچنان از همان زون قبلی پیام خطا دریافت میکنید، مشکل از جای دیگریست که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

کابل کشی و تغذیه را چک کنید

عواملی مانند کابل کشی و تغذیه را باید به صورت دقیق چک کنید تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید. برای اینکار میتوانید از چک لیست زیر استفاده کنید.

  • اتصال سیم و ترمینال ها را چک کنید تا محکم باشد. ( نه زیاد سفت کنید و نه شل باشند. )
  • سیم های طولانی میتوانند دردسر ساز باشند. ( بالای 30 40 متر میتواند دردسر ایجاد کند) با سیم کوتاه تر تست کنید.
  • اگر از منبع تغذیه ( AUX ) برای وسایل دیگری استفاده میکنید، آن را قطع کنید و دوباره تست کنید. ( به پیشنهاد خود شرکت کلاسیک بهتر است از AUX برای تغذیه درب بازکن برقی استفاده نشود. )
  • باتری ضعیف؛ این عامل بیشتر در نوسانات برق میتواند ایجاد مشکل کند

عیب یابی پنل دزدگیر کلاسیک Z4

برد پنل دزدگیر کلاسیک z4

اگر تمام مراحل را تست کردید اما همچنان آلارم بی مورد داشتید، باید پنل اصلی دزدگیر را تست کنید.

  • زونی که مشکل را به وجود آورده را با یک تکه سیم ( جمپر ) به حالت لوپ در بیاورید. یعنی با استفاده از یک تکه سیم دو سر زون مشکل دار را به هم متصل کنید. اگر باز هم آژیر بی مورد داشتید، مشکل از پنل دزدگیر است. ولی اگر مشکل بر طرف شد به احتمال زیاد پنل دزدگیر سالم است.
  • اما اگر در سیستم های قدیمی تر که تلفن کننده ی مجزا ندارند، اگر در زون های 2 و 3 دچار مشکل آژیر بی مورد شدید. این را هم در نظر بگیرید که این زون ها برای سنسور های بی سیم نیز استفاده میشوند و احتمال دارد که سنسور بیسیم یا ریموت شما دچار مشکل شده باشد. بهتر است سیستم را ریست کنید و دوباره ریموت یا سنسور های بی سیم را متصل کنید. ( بهتر است هنگام ست کردن ریموت و سنسور های بیسیم، ابتدا آنها را تحریک کنید و سپس تنها برای یک لحظه دکمه ی LRN را فشار دهید.

نتیجه گیری عیب یابی دزدگیر کلاسیک

همانطور که در این مقاله توضیح داده شده، تمام مراحل عیب یابی دزدگیر Z4 ساده است و عمل کردن به آنها نیز چندان پیچیده نیست. اما نیازمند این است که با دقت و حوصله مراحل را انجام دهید. دقت و حوصله دقیقا همان چیزی است که از شما یک استاد کار حرفه ای میسازد.

با این حال اگر تمام مراحل را انجام دادید و متوجه شدید که دستگاه و سنسور ها سالم هستند ولی مشکل همچنان ادامه دارد، بهتر است از متخصصین سلکوسیستم مشاوره ی رایگان بگیرید. شما میتوانید از طریق نظرات زیر همین مقاله یا از تماس با شماره تلفن های موجود در سایت با متخصصین ما در ارتباط باشید.

اگر پنل دزدگیر اماکن شما از برند کلاسیک نیست اما با مشکل مواجه هستید، جای نگرانی نیست. شما میتوانید به مطلب « عیب یابی دزدگیر اماکن » سر بزنید و با استفاده از نکات مهمی که در این مقاله گفته شده مشکل دزدگیر خودتان را برطرف کنید. البته مشاوران ما همیشه در کنار شما هستند.

دزدگیر کلاسیک Z4 ULTRA

دزدگیر کلاسیک Z4 ULTRA پنل دزدگیر Z4 ULTRA از برند کلاسیک یک پنل ساده برای دزدگیر اماکن به حساب می آید که با قیمت بسیار مناسبی میتواند کارتان را راه بیاندازد. این دزدگیر کلاسیک دارای درصد خطای بسیار پایینی است و همین باعث شده تا محبوبیت خوبی در بازار دزدگیر اماکن داشته باشد. مشخصات فنی دزدگیر اماکن کلاسیک Z4 ULTRA پنل دزدگیر کلاسیک Z4 مدل اولترا در واقع مرکز یک سیستم دزدگیر خانگی به حساب می آید. این پنل به شما 4 زون باسیم و 2 زون به صورت بیسیم را میدهد که با فرکانس 433 کار میکند. این زون ها به شما این امکان را میدهند تا از با استفاده از سیم و به صورت بیسیم از...
تعداد زون سیمی

4 زون

تعداد زون بی سیم

1 زون

اتصال به تلفن کننده

دارد. تلفن کننده سیمکارتی و خط ثابت کلاسیک

تعداد ریموت قابل ست

15 عدد ریموت با قابلیت آدرس دهی

تعداد چشمی بی سیم

امکان ست کردن 15 چشم بی‌سیم FOX2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *