تنظیمات تلفن کننده G1 کلاسیک

Picture of صادق سمامی
صادق سمامی
تنظیمات تلفن کننده G1 کلاسیک

برای تنظیمات تلفن کننده G1 کلاسیک در دزدگیر اماکن نیازی به مقدمه نداریم. یک راست میرویم به سراغ اصل مطلب و سعی می‌کنیم همه موارد را بررسی کنیم. فرض ما بر این است که شما یک تلفن کننده G1 تهیه کرده‌اید و می‌خواهید خودتان تمام تنظیمات را انجام دهید.

فهرست مطالب

تنظیمات تلفن کننده G1 دزدگیر کلاسیک

تلفن کننده G1 کلاسیک یکی از بهترین تلفن کننده های دزدگیر اماکن در بازار است که حتی برای سیسم‌های اعلام حریق نیز از این تلفن کننده استفاده می‌کنند. بررسی کامل این تلفن کننده را در صفحه « بررسی تلفن کننده G1 کلاسیک » می‌توانید ببینید و با مشخصات کامل این دستگاه آشنا شوید. البته این تلفن کننده برای دزدگیر Z4 Ultra کلاسیک ساخته شده و بیشترین تطابق را با این دزدگیر دارد.

اما تنظیمات تلفن کننده G1 چندان ساده نیست اما اگر کمی دقت داشته باشید به راحتی میتوانید تمام تنظیمات را ریز به ریز و به راحت ترین شکل ممکن انجام دهید. پس تمام تنظیماتی که در زیر به صورت بخش بخش آمده است با دقت مطالعه کنید و جلو بروید.

  •  البته ویدئو زیر نیز می‌تواند تا حد زیادی کارتان را راه بیاندازد.

شروع به کار تلفن کننده G1

فرض کنید این تلفن کننده را به پنل دزدگیر کلاسیک متصل کرده اید و حالا قصد تنظیماتش را دارید. برای دسترسی به تنظیمات باید وارد منو پنل شوید، اما پنل دارای رمز است. برای باز کردن قفل پنل باید ابتدا دکمه MEM را بزنید، رمز را وارد کنید ( رمز پیش فرض 1234 است). در این حالت دستگاه آنلاک یا همان باز میشود.

MEM>PASSWORD

عکس زیر تمام تنظیمات تلفن کننده G1 را به صورت کامل در بر دارد. دقت کنید که نوع تنظیمات در سمت چپ لیست نوشته شده و مراحل انجام هر کدام از تنظیمات از چپ به راست توضیح داده شده است که می‌توانید روی تلفن کننده G1 اعمال کنید.

راهنمای تنظیمات تلفن کننده G1 کلاسیک

تنظیم رمز تلفن کننده G1

بعد از باز کردن قفل دستگاه بهتر است، رمز دستگاه را عوض کنید. برای اینکار دکمه ی MEM را بزنید بعد عدد 98 را وارد کنید و ENTER را بزنید. دستگاه از شما رمز قبلی را میخواهد ( که به صورت پیش فرض 1234 است) رمز را وارد کنید و ENTER را بزنید.

دستگاه از شما رمز جدید را میخواهد. یک رمز انتخاب کنید و ENTER کنید. و دوباره همان رمز جدید را تکرار کنید و ENTER را بزنید. به همین سادگی رمز تلفن کننده G1 را تغییر داده اید.

تنظیمات ساعت و تاریخ G1

برای تنظیم ساعت دکمه ی MEM را بزنید سپس عدد 95 را وارد کنید و ENTER را فشار دهید. از اینجا میتوانید ساعت را تنظیم کنید.

برای تنظیم تاریخ کافی است دکمه ی MEM را بزنید سپس عدد 96 را وارد کنید و ENTER را فشار دهید. این قسمت تنظیمات تاریخ را در اختیارتان قرار میدهد.

تنظیمات ثبت شماره در حافظه

برای ثبت شماره در حافظه باید این را در نظر بگیرید که شماره های حافظه از 1 تا 10 برای SMS ( 1 تا 4 مدیرانی که تمام گزارشات را دریافت میکنند)، از 11 تا 20 شماره هایی که با آنها تماس گرفته میشود و از 21 تا 70 هم شماره هایی که اجازه ی دسترسی به خروجی 1 رله را از طریق تماس دارند.

اما برای ثبت شماره ها دکمه ی MEM را بزنید سپس شماره ی حافظه را طبق توضیح بالا انتخاب کنید و ENTER را بزنید حالا باید شماره تلفن را وارد کنید و دوباره ENTER بزنید.

نکته مهم در ثبت شماره در حافظه ی تلفن کننده ی G1

از آنجایی که این تلفن کننده ابتدا به سراغ SMS ها میرود و بعد تماس ها را انجام میدهد، سعی کنید تعداد شماره هایی که قرار است برایشان SMS ارسال شود زیاد نباشد. تا به سرعت به سراغ تماس ها برود.

تست شماره های ثبت شده

حالا که شماره های را ست کردید بهتر است عملکرد آنها را تست کنید. برای تست SMS ابتدا دکمه ی MEM را بزنید، شماره ی حافظه ی مورد نظر (بین 1 تا 10) را وارد کنید و سپس دکمه ی MESSAGE را بزنید تا برای شماره ی مورد نظر شما SMS ارسال شود.

برای تست تماس هم میتوانید دکمه ی MEM را بزنید، شماره ی حافظه ی مورد نظر ( بین 11 تا 20) را وارد کنید. سپس  انتخاب کنید که تماس از طریق سیمکارت انجام شود یا خط تلفن ثابت و سپس دکمه ی MESSAGE را بزنید تا تلفن کننده با شماره ی شما تماس بگیرد.

حذف شماره از تلفن کننده ی G1

برای حذف شماره باید دکمه ی MEM را بزنید، سپس شماره ی حافظه ی مد نظر را وارد کنید و بعد از آن 2 مرتبه پشت سر هم دکمه ی ENTER را فشار دهید.

ضبط پیام صوتی در تلفن کننده ی G1

برای ضبط پیام در این تلفن کننده ی کلاسیک دکمه ی MESSAGE را بزنید، یکی از حافظه های 1 یا 2 را انتخاب کنید و سپس دکمه ی ENTER را بزنید. روی نمایشگر یک تایمر دیجیتالی در حال پر شدن است و شما باید تا پر شدن این تایمر پیام خودتان را به صورت صوتی در نزدیکی دستگاه بگویید.

برای اینکه پیام صوتی خودتان را بتوانید چک کنید دکمه ی MESSAGE سپس انتخاب حافظه 1 یا 2 و سپس هم دکمه ی CHECK را بزنید. در این حالت پیام صوتی مد نظر شما از طریق اسپیکر تلفن کننده پخش میشود.

تنظیمات خط ثابت برای تلفن کننده G1

اگر از خط ثابت برای تلفن کننده استفاده میکنید لازم است تا پیش کد آن شماره تلفن را به دستگاه اضافه کنید. برای این کار ابتدا دکمه ی MEM را بزنید بعد عدد 0 را فشار دهید و سپس دکمه ی # را بزنید. بعد از این مراحل کافی است تا پیش کد شماره تلفن را وارد کنید و سپس دکمه ی ENTER رو وارد کنید. مثلا اگر در تهران قرار است از این تلفن کننده استفاده کنید باید بجای پیش کد، عدد 021 را وارد کنید.

تنظیمات ارسال گزارشات به مدیر

همانطور که گفته شد ریز گزارشات این تلفن کننده به شماره های 1 تا 4 متواند ارسال شود. اما کلاسیک دو حالت را برای این گزارشات در نظر گرفته است.

حالت کامل FULL: در حالت کامل تمام گزارشات از فعال و غیرفعال کردن دستگاه، دستورات ریموت، قطع و وصل کردن برق و … را برای مدیران ارسال میکند. برای فعلا کردن این حالت باید ابتدا دکمه ی MEM را بزنید، سپس ### ( سه بار دکمه ی #) را بزنید و بعد عدد 10 را وارد کنید. با این کار پیام LOG: FULL روی نمایشگر نشان داده میشود.

حالت اکونومی ECONOMY: در حالت اکونومی فقط SMS های مربوط به تحریک شدن سنسور ها و فعال شدن دزدگیر ارسال میشود و خبری از ارسال ریزگزارشات نیست. برای فعال کردن حالت اکونومی باید دکمه ی MEM و سه بار # (###) را فشار دهید و بعد عدد 11 را وارد کنید. در این صورت پیام LOG: ECONOMY روی نمایشگر ظاهر میشود.

فعال و غیر فعال کردن خط تلفن

برای سریع تر شدن عملکرد دستگاه و اینکه هر بار دستگاه قطع و وصل بودن خط تلفن را چک نکند، در زمانی که از خط تلفن استفاده نمیکنید بهتر است که آن را غیرفعال کنید. برای اینکار دکمه ی MEM را بزنید سه بار دکمه ی # را فشار دهید و عدد 6 را وارد کنید. با این مراحل استفاده از خط تلفن ثابت را غیرفعال میکنیم.

برای فعال کردن خط تلفن در تلفن کننده ی G1 هم دکمه ی MEM را بزنید، سه بار دکمه ی # را بزنید و سپس عدد 5 را وارد کنید.

تنظیم حالت تحریک تلفن کننده ی G1

ماندن در حالت هشدار یا همان تحریک پذیری در سیستم تلفن کننده ی G1 به دو شکل قابل تنظیم است:

  • تحریک سطحی: در این نوع تحریک اگر هشدار های دزدگیر شما فعال شود، بعد از غیر فعال کردن آن به صورت دستی یا بعد از دو دقیقه آژیر کشیدن، تلفن کننده فرمان ارسال پیام و تماس گرفتن را قطع میکند. یعنی اگر شما در زمان هشدار دزدگیرتان را غیر فعال کنید، دزدگیر دیگر به ارسال پیام و تماس گرفتن ادامه نمیدهد.

برای فعال کردن این حالت دکمه ی MEM و بعد سه بار دکمه ی # (###) را بزنید و سپس عدد 3 را وارد کنید. روی نمایشگر پیام LEVEL TRIGGER را مشاهده میکنید.

  • تحریک لبه: در این حالت بعد از غیر فعال کردن دزدگیر یا اتمام تایم آژیر، تلفن کننده همچنان پیام های هشدار را ارسال میکند.

برای تنظیم دستگاه روی این حالت باید دکمه ی MEM و سه بار دکمه ی # (###) را بزنید و سپس عدد 4 را وارد کنید. با انجام این مراحل، پیام EDGE TRIGGER روی نمایشگر نشان داده میشود.

تنظیم تماس اضطراری در تلفن کننده G1

همانطور که میدانید این تلفن کننده در زمان تحریک ابتدا SMS ها را ارسال میکند بعد به سراغ تماس گرفتن میرود. اما کلاسیک قابلیت تماس اضطراری را برای این تلفن کننده در نظر گرفته تا قبل از ارسال SMS ها با یک شماره قابل تنظیم تماس گرفته شود و پیام هشدار پخش شود.

برای فعال کردن تماس اضطراری در تلفن کننده G1 دکمه ی MEM را بزنید عدد 00 ( دو تا صفر) رو وارد کنید و کلید ENTER رو فشار بدهید. در بالای نمایشگر عبارت EMERGENCY CALL نشان داده میشود. کافی است شماره تلفن اضطراری خودتان را وارد کنید.

تنظیم هشدار جمر JAMMER

جمر ها به دستگاه هایی گفته میشن که با ایجاد امواج، باعث اختلال در آنتن موبایل میشوند. برای اینکه با قطع شدن آنتن سیمکارت تلفن کننده از این موضوع با خبر بشید. ابتدا باید خط ثابت شهری رو به تلفن کننده متصل کنید و اگر قبلا اون رو غیر فعال کردید به روشی که در بالاتر توضیح دادیم اون رو فعال کنید. و بعد دکمه ی MEM و سه بار # را بزنید و عدد 19 را فعال کنید. در این حالت تلفن کننده بعد از اختلال در آنتن سیمکارت، با شماره های موجود در حافظه ی 11 و 12 تماس گرفته و این هشدار را اعلام میکند.

اگر رمز تلفن کننده ی G1 را فراموش کردیم چه کنیم؟

در صورت فراموشی رمز، میتوانید رمز دستگاه را به حالت پیش فرض ریست کنید. برای این کار فیوز G1 روی پنل دزدگیر کلاسیک را خارج کنید، دکمه ی 0 ( صفر) را نگه دارید و دوباره فیوز G1 را متصل کنید. با این کار عبارت RESET PASSWORD KEY ظاهر شده و رمز دستگاه به همان 1234 که پیش فرض است تغییر میکند.

ریست کردن کلی تنظیمات تلفن کننده کلاسیک

برای اینکه کلیه تنظیمات، شماره ها و … را از روی تلفن کننده حذف کنید و از آن در جای دیگر استفاده کنید میتوانید آن را کاملا ریست کنید. برای این کار کافیست فیوز G1 را از روی پنل دزدگیر خارج کنید، دکمه ی ENTER را نگه دارید و سپس فیوز G1 را دوباره متصل کنید. پیغام RESET روی نمایشگر ظاهر شده و باید منتظر بمانید تا دستگاه مجددا راه اندازی شود.

نتیجه گیری

ما در این مقاله تمام تنظیمات عمومی و خاص تلفن کننده G1 کلاسیک را بررسی کردیم. در نهایت باید بگوییم این تلفن کننده امکانات بسیار فوق العاده ای در اختیارتان قرار میدهد و کاربری آن چندان سخت نیست. برای اتصال این تلفن کننده به دزدگیر کلاسیک به مطلب « اتصال تلفن کننده ی G1 به دزدگیر کلاسیک » مراجعه کنید.

هر سوالی راجب این تلفن کننده یا سیستم های دزدگیر دارید میتونید از طریق نظرات همین مقاله از متخصصین سلکوسیستم بپرسید. البته امکان تماس با پشتیبانی و مشاوره رایگان در حوزه ی دزدگیر اماکن نیز برایتان فراهم شده که برای این کار میتونید از شماره های موجود در سایت استفاده کنید.

2 نظر

  1. با سلام وقتی بخش کنترل شارژ در برنامه دزدگیر را فعال میکنم چنین پیامی دریافت میکنم که قابل خواندن نیست
    ѐِ݀ؠؐܠȀ̀͐̐͐̀ȀԠڐؐۀȀ԰ڀِِٰ٠ٰ݀ؐ۠ڐޠȀ̀ȀԠڐؐۀˀ݀ؐȀ برای رفع این مشکل باید چکار کنم

    1. سلام و عرض ادب اگر گوشی شما اندروید باشد و نرم افزار دستگاه را نصب داشته باشید پیام ها به صورت رمزنگاری شده برای شما ارسال می شوند و این یکی از قابلیت های دستگاه سایلکس است . در داخل نرم افزار قسمت ترجمه پیام ها میتوانید ترجمه پیام های رمزنگاری شده دریافتی از سمت دستگاه را ببینید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تنظیمات تلفن کننده G1 کلاسیک

Picture of صادق سمامی
صادق سمامی
تنظیمات تلفن کننده G1 کلاسیک

برای تنظیمات تلفن کننده G1 کلاسیک در دزدگیر اماکن نیازی به مقدمه نداریم. یک راست میرویم به سراغ اصل مطلب و سعی می‌کنیم همه موارد را بررسی کنیم. فرض ما بر این است که شما یک تلفن کننده G1 تهیه کرده‌اید و می‌خواهید خودتان تمام تنظیمات را انجام دهید.

فهرست مطالب

تنظیمات تلفن کننده G1 دزدگیر کلاسیک

تلفن کننده G1 کلاسیک یکی از بهترین تلفن کننده های دزدگیر اماکن در بازار است که حتی برای سیسم‌های اعلام حریق نیز از این تلفن کننده استفاده می‌کنند. بررسی کامل این تلفن کننده را در صفحه « بررسی تلفن کننده G1 کلاسیک » می‌توانید ببینید و با مشخصات کامل این دستگاه آشنا شوید. البته این تلفن کننده برای دزدگیر Z4 Ultra کلاسیک ساخته شده و بیشترین تطابق را با این دزدگیر دارد.

اما تنظیمات تلفن کننده G1 چندان ساده نیست اما اگر کمی دقت داشته باشید به راحتی میتوانید تمام تنظیمات را ریز به ریز و به راحت ترین شکل ممکن انجام دهید. پس تمام تنظیماتی که در زیر به صورت بخش بخش آمده است با دقت مطالعه کنید و جلو بروید.

  •  البته ویدئو زیر نیز می‌تواند تا حد زیادی کارتان را راه بیاندازد.

شروع به کار تلفن کننده G1

فرض کنید این تلفن کننده را به پنل دزدگیر کلاسیک متصل کرده اید و حالا قصد تنظیماتش را دارید. برای دسترسی به تنظیمات باید وارد منو پنل شوید، اما پنل دارای رمز است. برای باز کردن قفل پنل باید ابتدا دکمه MEM را بزنید، رمز را وارد کنید ( رمز پیش فرض 1234 است). در این حالت دستگاه آنلاک یا همان باز میشود.

MEM>PASSWORD

عکس زیر تمام تنظیمات تلفن کننده G1 را به صورت کامل در بر دارد. دقت کنید که نوع تنظیمات در سمت چپ لیست نوشته شده و مراحل انجام هر کدام از تنظیمات از چپ به راست توضیح داده شده است که می‌توانید روی تلفن کننده G1 اعمال کنید.

راهنمای تنظیمات تلفن کننده G1 کلاسیک

تنظیم رمز تلفن کننده G1

بعد از باز کردن قفل دستگاه بهتر است، رمز دستگاه را عوض کنید. برای اینکار دکمه ی MEM را بزنید بعد عدد 98 را وارد کنید و ENTER را بزنید. دستگاه از شما رمز قبلی را میخواهد ( که به صورت پیش فرض 1234 است) رمز را وارد کنید و ENTER را بزنید.

دستگاه از شما رمز جدید را میخواهد. یک رمز انتخاب کنید و ENTER کنید. و دوباره همان رمز جدید را تکرار کنید و ENTER را بزنید. به همین سادگی رمز تلفن کننده G1 را تغییر داده اید.

تنظیمات ساعت و تاریخ G1

برای تنظیم ساعت دکمه ی MEM را بزنید سپس عدد 95 را وارد کنید و ENTER را فشار دهید. از اینجا میتوانید ساعت را تنظیم کنید.

برای تنظیم تاریخ کافی است دکمه ی MEM را بزنید سپس عدد 96 را وارد کنید و ENTER را فشار دهید. این قسمت تنظیمات تاریخ را در اختیارتان قرار میدهد.

تنظیمات ثبت شماره در حافظه

برای ثبت شماره در حافظه باید این را در نظر بگیرید که شماره های حافظه از 1 تا 10 برای SMS ( 1 تا 4 مدیرانی که تمام گزارشات را دریافت میکنند)، از 11 تا 20 شماره هایی که با آنها تماس گرفته میشود و از 21 تا 70 هم شماره هایی که اجازه ی دسترسی به خروجی 1 رله را از طریق تماس دارند.

اما برای ثبت شماره ها دکمه ی MEM را بزنید سپس شماره ی حافظه را طبق توضیح بالا انتخاب کنید و ENTER را بزنید حالا باید شماره تلفن را وارد کنید و دوباره ENTER بزنید.

نکته مهم در ثبت شماره در حافظه ی تلفن کننده ی G1

از آنجایی که این تلفن کننده ابتدا به سراغ SMS ها میرود و بعد تماس ها را انجام میدهد، سعی کنید تعداد شماره هایی که قرار است برایشان SMS ارسال شود زیاد نباشد. تا به سرعت به سراغ تماس ها برود.

تست شماره های ثبت شده

حالا که شماره های را ست کردید بهتر است عملکرد آنها را تست کنید. برای تست SMS ابتدا دکمه ی MEM را بزنید، شماره ی حافظه ی مورد نظر (بین 1 تا 10) را وارد کنید و سپس دکمه ی MESSAGE را بزنید تا برای شماره ی مورد نظر شما SMS ارسال شود.

برای تست تماس هم میتوانید دکمه ی MEM را بزنید، شماره ی حافظه ی مورد نظر ( بین 11 تا 20) را وارد کنید. سپس  انتخاب کنید که تماس از طریق سیمکارت انجام شود یا خط تلفن ثابت و سپس دکمه ی MESSAGE را بزنید تا تلفن کننده با شماره ی شما تماس بگیرد.

حذف شماره از تلفن کننده ی G1

برای حذف شماره باید دکمه ی MEM را بزنید، سپس شماره ی حافظه ی مد نظر را وارد کنید و بعد از آن 2 مرتبه پشت سر هم دکمه ی ENTER را فشار دهید.

ضبط پیام صوتی در تلفن کننده ی G1

برای ضبط پیام در این تلفن کننده ی کلاسیک دکمه ی MESSAGE را بزنید، یکی از حافظه های 1 یا 2 را انتخاب کنید و سپس دکمه ی ENTER را بزنید. روی نمایشگر یک تایمر دیجیتالی در حال پر شدن است و شما باید تا پر شدن این تایمر پیام خودتان را به صورت صوتی در نزدیکی دستگاه بگویید.

برای اینکه پیام صوتی خودتان را بتوانید چک کنید دکمه ی MESSAGE سپس انتخاب حافظه 1 یا 2 و سپس هم دکمه ی CHECK را بزنید. در این حالت پیام صوتی مد نظر شما از طریق اسپیکر تلفن کننده پخش میشود.

تنظیمات خط ثابت برای تلفن کننده G1

اگر از خط ثابت برای تلفن کننده استفاده میکنید لازم است تا پیش کد آن شماره تلفن را به دستگاه اضافه کنید. برای این کار ابتدا دکمه ی MEM را بزنید بعد عدد 0 را فشار دهید و سپس دکمه ی # را بزنید. بعد از این مراحل کافی است تا پیش کد شماره تلفن را وارد کنید و سپس دکمه ی ENTER رو وارد کنید. مثلا اگر در تهران قرار است از این تلفن کننده استفاده کنید باید بجای پیش کد، عدد 021 را وارد کنید.

تنظیمات ارسال گزارشات به مدیر

همانطور که گفته شد ریز گزارشات این تلفن کننده به شماره های 1 تا 4 متواند ارسال شود. اما کلاسیک دو حالت را برای این گزارشات در نظر گرفته است.

حالت کامل FULL: در حالت کامل تمام گزارشات از فعال و غیرفعال کردن دستگاه، دستورات ریموت، قطع و وصل کردن برق و … را برای مدیران ارسال میکند. برای فعلا کردن این حالت باید ابتدا دکمه ی MEM را بزنید، سپس ### ( سه بار دکمه ی #) را بزنید و بعد عدد 10 را وارد کنید. با این کار پیام LOG: FULL روی نمایشگر نشان داده میشود.

حالت اکونومی ECONOMY: در حالت اکونومی فقط SMS های مربوط به تحریک شدن سنسور ها و فعال شدن دزدگیر ارسال میشود و خبری از ارسال ریزگزارشات نیست. برای فعال کردن حالت اکونومی باید دکمه ی MEM و سه بار # (###) را فشار دهید و بعد عدد 11 را وارد کنید. در این صورت پیام LOG: ECONOMY روی نمایشگر ظاهر میشود.

فعال و غیر فعال کردن خط تلفن

برای سریع تر شدن عملکرد دستگاه و اینکه هر بار دستگاه قطع و وصل بودن خط تلفن را چک نکند، در زمانی که از خط تلفن استفاده نمیکنید بهتر است که آن را غیرفعال کنید. برای اینکار دکمه ی MEM را بزنید سه بار دکمه ی # را فشار دهید و عدد 6 را وارد کنید. با این مراحل استفاده از خط تلفن ثابت را غیرفعال میکنیم.

برای فعال کردن خط تلفن در تلفن کننده ی G1 هم دکمه ی MEM را بزنید، سه بار دکمه ی # را بزنید و سپس عدد 5 را وارد کنید.

تنظیم حالت تحریک تلفن کننده ی G1

ماندن در حالت هشدار یا همان تحریک پذیری در سیستم تلفن کننده ی G1 به دو شکل قابل تنظیم است:

  • تحریک سطحی: در این نوع تحریک اگر هشدار های دزدگیر شما فعال شود، بعد از غیر فعال کردن آن به صورت دستی یا بعد از دو دقیقه آژیر کشیدن، تلفن کننده فرمان ارسال پیام و تماس گرفتن را قطع میکند. یعنی اگر شما در زمان هشدار دزدگیرتان را غیر فعال کنید، دزدگیر دیگر به ارسال پیام و تماس گرفتن ادامه نمیدهد.

برای فعال کردن این حالت دکمه ی MEM و بعد سه بار دکمه ی # (###) را بزنید و سپس عدد 3 را وارد کنید. روی نمایشگر پیام LEVEL TRIGGER را مشاهده میکنید.

  • تحریک لبه: در این حالت بعد از غیر فعال کردن دزدگیر یا اتمام تایم آژیر، تلفن کننده همچنان پیام های هشدار را ارسال میکند.

برای تنظیم دستگاه روی این حالت باید دکمه ی MEM و سه بار دکمه ی # (###) را بزنید و سپس عدد 4 را وارد کنید. با انجام این مراحل، پیام EDGE TRIGGER روی نمایشگر نشان داده میشود.

تنظیم تماس اضطراری در تلفن کننده G1

همانطور که میدانید این تلفن کننده در زمان تحریک ابتدا SMS ها را ارسال میکند بعد به سراغ تماس گرفتن میرود. اما کلاسیک قابلیت تماس اضطراری را برای این تلفن کننده در نظر گرفته تا قبل از ارسال SMS ها با یک شماره قابل تنظیم تماس گرفته شود و پیام هشدار پخش شود.

برای فعال کردن تماس اضطراری در تلفن کننده G1 دکمه ی MEM را بزنید عدد 00 ( دو تا صفر) رو وارد کنید و کلید ENTER رو فشار بدهید. در بالای نمایشگر عبارت EMERGENCY CALL نشان داده میشود. کافی است شماره تلفن اضطراری خودتان را وارد کنید.

تنظیم هشدار جمر JAMMER

جمر ها به دستگاه هایی گفته میشن که با ایجاد امواج، باعث اختلال در آنتن موبایل میشوند. برای اینکه با قطع شدن آنتن سیمکارت تلفن کننده از این موضوع با خبر بشید. ابتدا باید خط ثابت شهری رو به تلفن کننده متصل کنید و اگر قبلا اون رو غیر فعال کردید به روشی که در بالاتر توضیح دادیم اون رو فعال کنید. و بعد دکمه ی MEM و سه بار # را بزنید و عدد 19 را فعال کنید. در این حالت تلفن کننده بعد از اختلال در آنتن سیمکارت، با شماره های موجود در حافظه ی 11 و 12 تماس گرفته و این هشدار را اعلام میکند.

اگر رمز تلفن کننده ی G1 را فراموش کردیم چه کنیم؟

در صورت فراموشی رمز، میتوانید رمز دستگاه را به حالت پیش فرض ریست کنید. برای این کار فیوز G1 روی پنل دزدگیر کلاسیک را خارج کنید، دکمه ی 0 ( صفر) را نگه دارید و دوباره فیوز G1 را متصل کنید. با این کار عبارت RESET PASSWORD KEY ظاهر شده و رمز دستگاه به همان 1234 که پیش فرض است تغییر میکند.

ریست کردن کلی تنظیمات تلفن کننده کلاسیک

برای اینکه کلیه تنظیمات، شماره ها و … را از روی تلفن کننده حذف کنید و از آن در جای دیگر استفاده کنید میتوانید آن را کاملا ریست کنید. برای این کار کافیست فیوز G1 را از روی پنل دزدگیر خارج کنید، دکمه ی ENTER را نگه دارید و سپس فیوز G1 را دوباره متصل کنید. پیغام RESET روی نمایشگر ظاهر شده و باید منتظر بمانید تا دستگاه مجددا راه اندازی شود.

نتیجه گیری

ما در این مقاله تمام تنظیمات عمومی و خاص تلفن کننده G1 کلاسیک را بررسی کردیم. در نهایت باید بگوییم این تلفن کننده امکانات بسیار فوق العاده ای در اختیارتان قرار میدهد و کاربری آن چندان سخت نیست. برای اتصال این تلفن کننده به دزدگیر کلاسیک به مطلب « اتصال تلفن کننده ی G1 به دزدگیر کلاسیک » مراجعه کنید.

هر سوالی راجب این تلفن کننده یا سیستم های دزدگیر دارید میتونید از طریق نظرات همین مقاله از متخصصین سلکوسیستم بپرسید. البته امکان تماس با پشتیبانی و مشاوره رایگان در حوزه ی دزدگیر اماکن نیز برایتان فراهم شده که برای این کار میتونید از شماره های موجود در سایت استفاده کنید.

2 نظر

  1. با سلام وقتی بخش کنترل شارژ در برنامه دزدگیر را فعال میکنم چنین پیامی دریافت میکنم که قابل خواندن نیست
    ѐِ݀ؠؐܠȀ̀͐̐͐̀ȀԠڐؐۀȀ԰ڀِِٰ٠ٰ݀ؐ۠ڐޠȀ̀ȀԠڐؐۀˀ݀ؐȀ برای رفع این مشکل باید چکار کنم

    1. سلام و عرض ادب اگر گوشی شما اندروید باشد و نرم افزار دستگاه را نصب داشته باشید پیام ها به صورت رمزنگاری شده برای شما ارسال می شوند و این یکی از قابلیت های دستگاه سایلکس است . در داخل نرم افزار قسمت ترجمه پیام ها میتوانید ترجمه پیام های رمزنگاری شده دریافتی از سمت دستگاه را ببینید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *