اپلیکیشن های دزدگیر کلاسیک

Picture of صادق سمامی
صادق سمامی
اپلیکیشن های دزدگیر کلاسیک

دزدگیر کلاسیک داری چند اپلیکیشن با کاربری خاص و البته ساده است که در این مقاله قصد داریم تا 3 اپلیکیشن دزدگیر های کلاسیک و تلفن کننده ی G1 کلاسیک را با هم بررسی کنیم. اپلیکیشن های دزدگیر کلاسیک از جلمه CLASSIC SETUP، Z4 FARSI و Z4 MULTI را بررسی کرده‌ایم که البته با توجه به فهرست مطالب می‌توانید تنها بخش مورد نظر خودتان را مطالعه کنید و در وقتتان صرفه جویی کنید.

فهرست مطالب

اپلیکیشن های دزدگیر کلاسیک

دزدگیرهای کلاسیک با توجه به تلفن کننده جدا، امکان پوشش دهی و کنترل چندین دزدگیر و… از چند اپلیکیشن متفاوت بهره می‌برند که هر کدامشان کاربرد خاص خودشان را دارند. سه اپلیکیشن معروف CLASSIC SETUP، Z4 Farsi و Z4 MULTI را در ادامه آموزش داده‌ایم.

اپلیکیشن تلفن کننده G1 کلاسیک (CLASSIC SETUP)

نزم افزار CLASSIC Setup

اسم اپلیکیشن تلفن کننده ی G1 کلاسیک CLASSIC SETUP است که در عکس بالا می‌توانید لوگو و محیط آن را ببینید.

برای استفاده از این اپلیکیشن و تنظیمات مربوط به آن لازم است تا شماره‌ی سیمکارتی که روی گوشی شما وجود دارد را به عنوان حافظه ی شماره ی 1 روی تلفن کننده‌ی G1 ثبت کنید. با این کار در هر قسمت که تنظیمات را ذخیره می‌کنید، دستورات از طریق SMS مورد پذیرش برای تلفن کننده ی G1 ارسال می‌شود.

توجه داشته باشید اگر از موبایل دو سیمکارته استفاده می‌کنید، تنظیمات را باید به گونه‌ای انجام دهید که SMS ها با سیمکارت ذخیره شده در تلفن کننده G1 ارسال شود.

برای ورود به اپلیکیشن در قسمت شماره سیمکارت و رمز باید شماره مربوط به سیمکارت تلفن کننده و رمز تلفن کننده  ی G1 را وارد کنید. اگر رمز را در تلفن کننده تغییر نداده اید به صورت پیشفرض رمز آن 1234 است. برای تغییر رمز می‌توانید به مطلب « تنظیمات تلفن کننده ی G1 » سربزنید.

ویدئو آموزش کار با اپلیکیشن CLASSIC SETUP 

در ویدئو زیر تمام بخش های اپلیکیشن CLASSIC Setup را بررسی کرده‌ و کار با آن را به زبانی کاملا ساده آموزش داده‌ایم:

تعیین نام ریموت در اپلیکیشن کلاسیک

در قسمت نام ریموت های میتوانید هر ریموت را نامگذاری کنید. نام تعیین شده برای هر ریموت در گزارش عملکرد آن ریموت ارسال میشود. مثلا اگر برای دزدگیر یک مغازه چندین ریموت ست کرده اید، با نام گذاری ریموت ها میتوانید متوجه بشود که اولین نفر چه کسی دزدگیر را با ریموت غیرفعال کرده است.

برای نام گذاری ریموت ها باید توجه کنید که با نام گذاری هر دسته از ریموت ها، گزینه ی “ذخیره و ارسال” را حتما بزنید.

تغییر نام زون‌های در نرم افزار کلاسیک Setup

در این قسمت می‌توانید برای زون های چهارگانه‌ی دزدگیر کلاسیک نام انتخاب کنید. و در صورتی که یکی از زون ها تحریک شد، علاوه بر شماره ی زون در گزارش ارسال شده توسط SMS، نام آن زون نیز برایتان مشخص شود. تا به راحتی بتوانید به سراغ آن زون بروید و مشکل را پیگیری و برطرف کنید کنید.

نام گذاری سنسور های بیسیم

نام گذاری چشمی ها و در کل سنسور های بیسیم این امکان را فراهم میکند تا در صورت تحریک شدن هر کدام از آنها، دقیقا بدانید که جایگاه آن کجاست و سریعا آن را پیگیری کنید.

اما تا قبل از نام گذاری، چشمی ها فقط عدد دارند، از کجا باید بدانیم که عدد مربوط به هر چشمی چند است.

  • بهترین زمان برای نام گذاری چشمی ها، دقیقا همان موقعی است که آنها را با دزدیگر کلاسیک ست میکنید. همین که سنسور بیسیم را ست کنید، پیامی برایتان ارسال میشود که سنسور بیسیم شماره ی فلان اضافه شد. حالا میدانید که چشمی تازه اضافه شده، چه عددی دارد و میتوانید نام آن را تعیین کنید.
  • اما اگر چشمی های بیسیم را متصل کرده اید و دردسر روش اول زیاد است. بهتر است به روش تحریک کردن هر چشمی این کار را انجام دهید. یعنی دزدیگر را فعال کنید بعد یکی از چشمی های ( سنسور ها) بیسیم را تحریک کنید. برایتان SMS تحریک چشمی بیسیم به شماره ی فلان ارسال میشود. از روی آن SMS میتوانید متوجه بشوید شماره ی آن چشمی چند است و نام آن را تعیین کنید.

دسترسی ها در اپلیکیشن دزدگیر کلاسیک

در این قسمت از اپلیکیشن CLASSIC SETUP می‌توانید دسترسی به “کنترل سیستم” که شامل دستوراتی مانند فعال و غیرفعال کردن دزدگیر، کنترل خروجی های رله، کنترل سیستم با نرم افزار Z4 FARSI و … را برای 10 شماره ی اول حافظه ی تلفن کننده که برایشان SMS ارسال میشود را تعیین کنید. البته دریافت گزارش ها را نیز میتوانید برای همین 10 شماره ی اول می‌توانید فعال و غیرفعال کنید.

نام نصاب

در قسمت نام نصاب میتوانید نام و شماره تلفن نصاب را وارد کنید. در زمان هایی که چندبار دستگاه پشت سر هم آژیر بکشد، یک SMS برای شما ارسال میشود که شامل نام و شماره تلفن نصاب است که میتواند دزدگیر شما را عیب یابی کند و مشکل را برطرف کند.

نام خروجی ها

این قسمت برای 4 خروجی منفی رله تلفن کننده ی G1 است. با نام گذاری این خروجی ها میتوانید گزارشات خروجی ها را به راحتی از طریق SMS بخوانید. و بدانید که فعال و غیر فعال کردن برای کدام خروجی رله انجام شده است.

فرمول شارژ

در قسمت فرمول شارژ، برای شارژ کردن و استعلام شارژ سیمکارت اعتباری باید فرمول آنها را وارد کنید. در قسمت اول که مربوط به فرمول کنترل شارژ است اگر از سیمکارت ایرانسل استفاده میکنید باید عبارت *141*1# را وارد کنید و در قسمت فرمول شارژ هم عبارت *141* را وارد کنید.

اما اگر از سیمکارت اعتباری همراه اول استفاده میکنید برای فرمول کنترل شارژ عبارت *140*11# را و در قسمت فرمول شارژ عبارت *140* را وارد کنید.

عبارت های فرمول شارژ دقیقا همان کد هایی هستند که هنگام شارژ سیمکارت قبل از رمز شارژ وارد میکنید. در ضمن برای سیمکارت های دایمی نیازی نیست این گزینه ها را پر کنید.

متن تحریک

این قسمت برای حالتی است که از تحریک های مثبت و منفی تلفن کننده ی G1 برای یک سری سیستم های دیگر مانند اعلام حریق استفاده کرده ایم میتوانیم متن هایی را تعیین کنیم تا در صورت تحریک شدن هر بخش پیام مربوط به همان بخش برایمان SMS شود.

موارد استفاده از اپلیکیشن CLASSIC SETUP

از این اپلیکیشن بیشتر برای راه اندازی سیستم دزدگیر کلاسیک به همراه تلفن کننده استفاده میشود و فقط در زمانی که نیاز باشد تغییراتی در نام ها، پیام های هشدار و … ایجاد کنید، از این اپلیکیشن استفاده میشود.

اپلیکیشن Z4 FARSI کلاسیک

اپلیکشن Z4 Farsi دزدگیر کلاسیک

این اپلیکیشن، با کاربری بسیار راحت برای کنترل سیستم دزدگیر کلاسیک طراحی شده است. کار کردن با این اپلیکیشن کار چندان سختی نیست. البته از ویدئو آموزشی که در قسمت پایین وجود دارد نیز می‌توانید کار با اپلیکیشن Z4 Farsi را به خوبی یاد بگیرید.

ویدئو آموزش کار با اپلیکیشن Z4 Farsi

در ویدئو زیر تمام قسمت های نرم افزار Z4 Farsi را بررسی و کار با آن را به زبانی کاملا ساده توضیح داده ایم تا به راحتی بتوانید با آن کار کنید.

گزینه های فعال و غیر فعال همانطور که از اسمشان معلوم است برای تغییر وضعیت سیستم دزدگیر استفاده میشند. و دکمه های خاموش و روشن هم برای مواقعی که رله خروجی را برای خاموش روشن کردن یک لامپ یا پمپ آب تنظیم کرده ایم میتوانیم از آن استفاده کنیم.

توقف هشدار هم برای زمانی است که یکی از سنسور ها تحریک شده باشد و میخواهید آن را قطع کنید. و از گزینه وضعیت Z4 هم میتوانید برای بررسی وضیعت دزدگیر استفاده کنید.

از گزینه درب باز کن زمانی میتوانید استفاده کنید که خروجی رله برای درب باز کن ( به صورت تحریک پالسی ) را تنظیم کرده باشید. و با زدن گزینه ی افزایش شارژ، کافی است کد شارژ را وارد کنید تا سیم کارت مورد استفاده در تلفن کننده ی G1 را شارژ کنید. و وضعیت G1 را نیز میتوانید مشاهده کنید تا ببنید در چه وضعیتی قرار دارد.

اما بخش مهم اپلیکیشن Z4 FARSI کلاسیک قسمت تنظیمات این نرم افزار است. در این قسمت شماره سیمکارت تلفن کننده G1 و رمز تلفن کننده ی G1 را باید وارد کنید و همچنین از این قسمت هم میتوانید فرمول کنترل شارژ و فرمول شارژ را که در قسمت « فرمول شارژ » در بالا توضیح دادیم، وارد کنید.

کار با این اپلیکیشن کلاسیک همینقدر ساده است به شرطی که قبلا تنظیمات را روی تلفن کننده ی G1 و اپلیکیشن CLASSIC SETUP انجام داده باشید.

اپلیکیشن Z4 MULTI کلاسیک

نرم افزار Z4 Multi دزدگیر کلاسیک

در تصویر بالا می‌توانید لوگو و محیط نرم افزار Z4 Multi را ببینید. این اپلیکیشن، در واقع همان نسخه ی Z4 FARSI است با این تفاوت که به جای کنترل یک سیستم دزدگیر، شما میتوانید 8 سیستم دزدگیر کلاسیک را به صورت یک جا کنترل کنید. با استفاده از این اپلیکیشن میتوانید سیستم های مختلف دزدگیر را نام گذاری کنید و برای هر کدام تنظیماتی را انجام دهید و البته کنترل آنها را نیز با همین اپلیکیشن در دست بگیرید.

اگر از دزدگیر اماکن کلاسیک استفاده می‌کنید، لینک‌های زیر می‌تواند برایتان مفید باشد.

نتیجه گیری

اپلیکیشن های دزدگیر کلاسیک، با رابط کاربری راحت باعث شده اند تا استفاده از سیستم های دزدگیر کلاسیک کمی راحت تر شوند. با این حال کار کردن با آنها نیاز به یک سری توضیحات دارد که ما سعی کردیم آنها را در این مطلب بیان کنیم.

اما اگر سوالی در مورد اپلیکیشن های سیستم دزدگیر کلاسیک دارید، حتما آن را در بخش نظرات همین مطلب بپرسید تا متخصصین سلکوسیستم پاسخگوی شما باشند. همچنین شما میتوانید با استفاده از شماره تلفن های موجود در سایت با مشاوران ما ارتباط بگیرید و سوالاتتان را از آنها بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *