تنظیمات دزدگیر سایلکس

Picture of صادق سمامی
صادق سمامی

در این مقاله قصد داریم تا راه اندازی و تنظیمات پنل دزدگیر سایلکس سری SG8 را با هم بررسی کنیم. برای آشنایی با مشخصات دزدگیرهای این برند میتوانید به مطلب « دزدگیر سایلکس » سربزنید.

فهرست مطالب

تنظیمات دزدگیر سایلکس سری SG8

برای تنظیم دقیق و ساده ی دزدگیر سایلکس بهتر است همین ابتدا با زدن دکمه ی ENTER MENU وارد منو دزدگیر شوید و تمام تنظیمات را از منو اول شروع کنید و یکی یکی جلو بروید. ما نیز در این مقاله همین کار را خواهیم کرد:

تنظیم تاریخ و ساعت دزدگیر سایلکس

منو ساعت و تاریخ تنظیمات دزدگیر سایلکس

منو اول 01.Date/Time مربوط به تنظیمات تاریخ و ساعت است که با زدن ENTER وارد آن میشوید. در زیرمنو اول 1.Set Date می‌توانید تاریخ را به تنظیم کنید و از زیرمنو دوم 2.Set Time میتوانید ساعت دزدگیر را تنظیم کنید.

تنظیمات تاریخ و ساعت در گزارشاتی که از طریق SMS به شما میرسد اهمیت پیدا میکند. پس سعی کنید این قسمت را دقیق انجام دهید.

تنظیمات ادمین دزدگیر سایلکس

منو دوم 02.Admin Setup در پنل سایلکس مربوط به حذف و اضافه کردن ادمین ها است. ( برای پنل دزدیگر سایلکس سری SG8 میتوانید 4 ادمین تنظیم کنید)

وارد منو 02.Admin Setup شوید در زیرمنو اول 1.Add/Edit Admin میتوانید شماره ادمین ها را تنظیم کنید. وارد این بخش که میشوید ابتدا باید شماره ای از 1 تا 4 برای ثبت ادمین انتخاب کنید و سپس شماره موبایل ادمین را وارد کنید. بعد از اینکه شماره را وارد کردید شما باید یک رمز برای آن ادمین انتخاب کنید و با تکرار کردن، آن را تایید کنید

2 نکته در تنظیمات ادمین سایلکس

  1. توجه کنید که اگر شماره حافظه ی (1 تا 4) را تکراری انتخاب کنید ادمین قبلی حذف خواهد شد.
  2. رمز ادمین‌ها نمی‌تواند تکراری باشد.

در زیرمنو دوم یعنی 2.Delete Admin می‌توانید با انتخاب شماره  حافظه‌ی هر کدام از ادمین‌ها، آن را حذف کنید. البته برای اینکار باید رمز آن ادمین را داشته باشید.

تنظیمات دسترسی ادمین ها در دزدگیر سایلکس 

این تنظیمات در زیرمنو سوم از بخش Admin Setup قرار دارد. پس وارد زیرمنو 3.Reports شوید و تنظیمات را به ترتیب زیر دنبال کنید. توجه داشته باشید وقتی مراحل زیر را دنبال میکنید، وارد هر بخش که میشوید شماره ی ادمین ها ( 1تا 4 ) نمایش داده میشود که با زدن دکمه های 1 تا 4 میتوانید آن گزینه را برای آن ادمین فعال یا غیر فعال کنید. (علامت ضربدر برای حالت غیرفعال و علامت تیک برای حالت فعال است.)

01.Alarm SMS این زیرمنو برای تنظیم دریافت SMS هشدار است. این SMS تنها در زمانی ارسال میشود که دزدگیر در حالت تحریک قرار گرفته باشد. مانند آنچه در بالا توضیح دادیم با زدن شماره ی هر ادمین میتوانید این SMS را برای آن فعال یا غیرفعال کنید.

02.Alarm Call در این منو میتوانید تنظیم کنید که در هنگام تحریک شدن پنل دزدگیر با کدام ادمین ها تماس گرفته شود.

03.Power & Bat این زیرمنو برای گزارشات مربوط به پاور و باتری دزدگیر است که میتوانید تعیین کنید این گزارشات برای کدام ادمین ها ارسال شود.

04.Admin Cmd این زیرمنو برای تعیین این است که کدام ادمین میتواند به تنظیمات دستگاه از طریق اپلیکیشن دسترسی داشته باشد.

05.Remote Cmd در این قسمت میتوانید تعیین کنید که کدام یک از ادمین ها گزارشات مربوط به ریموت ها برایشان ارسال شود.

06.Sim Credit از این قسمت میتوان تعیین کرد که کدام یک از ادمین ها گزارشات شارژ و اعتبار سیمکارت را دریافت کنند.

07.Setup Change این زیر منو برای تعیین این است که کدام یک از ادمین ها گزارشات مربوط به تغییر تنظیمات دزدگیر سایلکس را دریافت کنند.

08.Bypass Detect در این بخش متوانید تنظیمات مربوط به دریافت گزارش “غیرفعال کردن موقت سنسور ها” (Bypass) را تعیین کنید که برای کدام یک از ادمین ها ارسال شود.

09.WLS Low Bat اگر از سنسور بیسیم استفاده میکنید، با استفاده از این زیر منو میتوانید تعیین کنید که گزارش کم شدن باتری به کدام یک از ادمین ها داده شود.

10.Tel Line Cut از طریق این زیرمنو میتوانید تعین کنید که گزارش قطع شدن خط تلفن ثابت به کدام یک از ادمین ها گزارش داده شود.

11.AUX PWR Fuse با استفاده از این زیر منو تعیین میکنید که گزارش مشکل یا سوختن فیوز AUX برای کدام ادمین ها ارسال شود.

12.Speaker Cut off در صورتی که اسپیکر بیرونی قطع شد گزارش قطع شدن برای کدام یک از ادمین ها ارسال شود.

13.Alarm Cancel زمانی که دزدگیر تحریک میشود و یکی از ادمین ها با استفاده از ریموت یا اپلیکیشن، هشدار را غیرفعال میکند. از این بخش میتوانید تنظیم کنید که گزارش غیرفعال کردن برای کدام یک از ادمین ها باید ارسال شود.

14.Relay State از این زیرمنو نیز میتوانید گزارشات مربوط به تغییرات رله ( خاموش روشن کردن وسایل برقی با استفاده از رله یا استفاده از دب باز کن) برای کدام یک از ادمین ها ارسال شود.

15.All Report اما از این بخش میتوانید گزارش تمام 14 مورد بالا را ( به صورت یکجا) تعیین کنید که برای کدام یک از ادمین ها ارسال شود.

تنظیم شماره‌های دریافت کننده‌ی هشدار در سایلکس

برای اینکه شماره هایی را که قرار است در هنگام تحریک شدن دزدگیر برایشان SMS ارسال شود یا با آنها تماس گرفته شود، باید در منو اصلی به سراغ منو شماره 3 یعنی 03.Alarm Contact بروید.

در زیر منو اول یعنی 1.View Phone Num میتوانید شماره هایی را قبلا ذخیره کرده اید ببینید. اما برای اضافه کردن شماره باید به زیرمنو دوم یعنی 2.Add/Edit Phone بروید. برای اضافه کردن هر شماره ابتدا باید یک عدد از بین 1 تا 10 ( شماره ی حافظه ) برای آن تعیین کنید. بعد میتوانید شماره تلفن مد نظر را وارد کنید تا برای آن SMS هشدار ارسال شده و تماس هشدار با آن برقرار شود. ( در این قسمت بعد از وارد کردن هر شماره تلفن، باید تعیین کنید که برایش SMS ارسال شوید یا که با آن تماس گرفته شود یا هردو مورد. با استفاده از کلید های 1 و 2 میتوانید حالت فعال یا غیرفعال بودن SMS و تماس را انتخاب کنید. (علامت ضربدر برای حالت غیرفعال و علامت تیک برای حالت فعال است.)

از زیرمنو سوم یعنی 3.Delete Phone نیز میتوانید شماره هایی را که از قبل برای ارسال پیام هشدار تنظیم کرده اید را حذف کنید.

2 نکته مهم:

  • نیازی نیست در این قسمت شماره ی ادمین ها را وارد کنید. زیرا تنظیمات برای آنها را قبلا انجام داده اید.
  • شماره های تنظیم شده در این بخش فقط پیام های هشدار ( در صورت تحریک شدن دزدیگر ) را دریافت میکنند.

تنظیمات تماس در دزدگیر سایلکس

تنظیمات تماس در دزدگیر سایلکس

اکنون به منو شماره 4 یعنی 04.Dialing Setup رسیده ام و قرار است تنظیمات مربوط به برقراری تماس را تنظیم کنیم.

در زیر منو اول 1.City Code باید پیش شماره ی شهری که دزدگیر را در آن استفاده میکنید وارد کنید. مثلا برای تهران باید 021 را وارد کنید.

در زیرمنو دوم یعنی 2.Dial Sequence شما میتوانید تعیین کنید که در بین ارسال SMS، تماس با سیمکارت و تماس با خط ثابت کدام یک الویت داشته باشد.

در این بخش منو ها اماده هستند و فقط کافی است شما حالت مورد نظرتان را انتخاب کنید. و توجه داشته باشید عبارت SMS برای پیام کوتاه، عبارت GSM برای تماس با سیمکارت و عبارت Line نیز برای تماس با خط ثابت استفاده میشود.

زیر منو سوم یعنی 3.Line Access بیشتر برای اماکنی استفاده میشود که از تلفن های سنترال استفاده میکنند. در این نوع تلفن های ابتدا باید یک کد را بگیرید تا خط شما آماده ی شماره گیری شود. در این قسمت از منو دزدگیر سایلکس نیز باید همان کد مربوط به آزادسازی خط در تلفن های سنترال را وارد کنید.

در زیر منو شماره 4 یعنی 4.Country Code هم باید کد کشورتان را وارد کنید که برای کشور های خارجی کاربرد دارد و پیش فرض برای ایران همان +98 است.

تنظیمات مربوط به منو شماره 5 یعنی 05.Zone در دزدگیر سایلکس مربوط به تنظیمات زون است که در مقاله ی « تنظیمات زون سایلکس » می‌توانید آن را مطالعه کنید.

تنظیمات مربوط به منو شماره 6 یعنی 06.Remote در دزدگیر سایلکس مربوط به ریموت است که آن را نیز میتوانید در مقاله ی « حذف و اضافه کردن ریموت دزدگیر سایلکس» یاد بگیرید.

تنظیمات سنسورهای بی‌سیم در دزدگیر سایلکس مربوط به منو شماره 7 یعنی 07.Wireless Sens که تنظیمات مربوط به آن را می‌توانید در مطلب « چشمی بیسیم دزدگیر » ببینید.

نتیجه گیری

در این مطلب 4 منو اول دزدگیر سایلکس سری SG8 را مورد بررسی قرار داده‌ایم و برای راحتی کار و طولانی نشدن مطلب، ادامه ی منو را در چند مقاله دیگر گردآوری کردهایم تا همه چیز از هم تفکیک شده باشد.

با این حال اگر سوالی در مورد تنظیمات دزدگیر سایلکس یا موارد دیگر دارید، میتوانید در بخش نظرات آن را بخش نظرات همین مطلب بپرسید تا کارشناسان سلکوسیستم پاسخگوی شما باشند. البته با استفاده از شماره های موجود در سایت نیز میتوانید با کارشناسان ما ارتباط بگیرید و سوالاتتان را از آنها بپرسید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *